יום חמישי, 18 ביולי 2013

LACMA

אחרי שסיימנו לסייר במוזאון Page של השלדים מבורות הזפת, משכתי את החברה לכיוון הבניין הסמוך של המוזאון לאומנות של מחוז לוס אנג'לס (Los Angeles County Museum of Art). לא התכוננתי לביקור הזה, אז לא קראתי על המוזאון ומה יש בו. גם הרבה סבלנות כבר לא היתה, אז החלטנו רק להציץ קצת פנימה, ולהתרשם ממה שיש. אז הנה:

הכניסה בין הבניינים הגדולים מזמנת כמה מראות מעניינים, שבין הבניינים ומין פסל/מיצג של חוטי ניילון שביניהם משתובבים חבורה של צעירים:




בכניסה, פסל ענק – קונסטרוקציה מעניינת של פלדה



על הקיר, יצירה מוכרת וגדולה (ענקית, בגודל הקיר כולו) של אנרי מאטיס


נכנסים לאולם הראשון משמאל, ובו מבחר פסלים וציורים. אני נמשך כהרגלי לפסלים, אבל גם הציורים טובים




ממשיכים לאולם השני. פה אני נתפס שוב לפיקאסו. כבר כתבתי על חוויית הגילוי שחשתי ביחס לעבודתו, כשביקרתי ב-MOMA  בניו יורק. ושוב, חלק מעבודותיו מרתק אותי, ולחלק אחר אני אדיש. הנה חלק מאלה שמצאו חן בעיני מיצירותיו








גם למאטיס יש נוכחות, מעבר לציור הענק שבכניסה, כשאת תשומת ליבי מושכים שלושה פסלים. לא ידעתי שפיסל, והיה נחמד לגלות שאלה שמושכים את תשומת ליבי הם שלו



ממשיך להסתובב שם באולמות, ונתקל במשהו שנראה לי מוכר. ציור של רות'קו. נזכרתי בדיון מרתק על פני שתי רשומות שהיה לי עם אוה מריה לפני כשנה (הראשונה והשניה), בו הזכירה את ציוריו. זה הציור שלו שהיה תלוי שם במוזאון:


הדיון ההוא נסוב על הפלצנות והזיוף שבאומנות המודרנית. עמדתי מול הציור עצמו בגודל אמיתי, ופתאום הבנתי – כן, זה חרטוט מושלם. ולא יעזרו ההסברים המלומדים. מצטער, זה לא עושה לי כלום, ואם אני נדרש לרוץ לספרי תולדות האומנות כדי להנות ממה שמולי, או אולי להבין אותו, זה לא שווה כלום מבחינתי. אז מתבקש להביא כאן כמה מהחרטוטים האלה (לעניות דעתי, כמובן, אבל תשפטו בעצמכם):







אבל כדי לא לסיים באקורד צורם, המעט היה כזה מחורטט, אבל הרוב היה טוב. הנה משהו מעניין, כשדברים שגרתיים מקבלים פרופורציות שונות וגדולות. לי זה מעניין, כשזווית הראיה כך משתנה



ועוד כמה ציורים ופסלים שאני לא זוכר של מי בדיוק, אבל אהבתי







יצאנו, כשלי ברור שעוד אגיע לשם שוב, וגם בחוץ צילמתי קצת – את מיצג עמודי התאורה, שאפילו אני זוכר שראיתי באיזה סרט, של פסל של בלזק, מיצג מעניין של אבן ענקית תלויה, ומראה כללי מהמקום








כאמור, ברור לי שאגיע לשם שוב, עם סבלנות ומצלמה
סה"כ בוקר מוצלח היה לנו שם.
 
וזה האתר שלהם - LACMA
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/images/emo176.gif


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)