יום שבת, 21 בינואר 2012

צורה וצבע (6) – דפי אלתר


את הקובץ של דפי אלתר קיבלתי במתנה ממישהו במשפחה שהכיר את המחברות ההן עליהן סיפרתי. ובכן, למי שלא מכיר, להלן הסבר על הדפים האלה – בדפי משבצות שבהם השתמשתי קודם, יש רשת של קווי שתי וערב, בצפיפות של 5 מ"מ. על הרשת הייתי מצייר את הדוגמאות עליהן סיפרתי. דפי אלתר אלה דפים שגם עליהם מודפסות דוגמאות רבל בגיאומטיות שונות. יש סה"כ 8 דוגמאות שונות (בחוברת הראשונה אותה קיבלתי) שנראות ככה (מצולם מהעטיפה שנותרה לי, אז לכן זה טיפה בלוי):
 
בהתחלה הסתייגתי, ולמעשה לא נגעתי בהם כמה שנים. היה נראה לי שזה סוג של פחיתות כבוד עבורי להישען על דוגמאות שהמציאו אחרים במקומי, כשבעצמי הגעתי לרמו גבוהות למדי עם דפי המשבצות. אבל אחרי שמיציתי את עניין הנקודות שבמחברת החמישית (מתישהו כנראה בכיתה ז`, כנראה לפני הצורות האבסטרקטיות שבאותה המחברת), חיפשתי משהו אחר. אז חזרתי להציץ בדפי אלתר ההם, ששכבו סתם באחד המדפים. ופתאום גיליתי שניתן למצוא בכל אחד מהם תבניות צורות שונות. והמגוון מצא חן בעיני אז התחלתי למלא אותם בצבע. ומכיוון שכבר הייתי מיומן, זה הלך די מהר ודי בקלות, אז הסתערתי על הערימה:
בהתחלה, מילוי צורות, שאביא לפי הסוגים השונים (מעניין, אבל היה קשה לזהות אחרי שצבוע בתבנית ברורה)
זה בתבנית מס`- 1 (שימו לב כמה שונים)
תבנית-2
 
תבנית-3
 
תבנית-4
 
תבנית-5
 
תבנית-6
 
תבנית-7
 
תבנית-8
 
אח"כ מנסה רק להדגיש קווים על חלק מהתבניות, או מחפש תבניות באופנים שונים
 
ובהמשך – גם בצורות אבסטרקטיות יותר ותבניות פחות "מסודרות"

היו כמה שהתחלתי, אבל לא המשכתי. סה"כ נותרו לי 40 דפים, רובם מלאים ומושלמים, כמה נשארו באיזה שלב באמצע, כחלק מנסיונות שפחות אהבתי. הבאתי הרבה מהם פה ברשומה, אבל ברור שלא יכולתי להביא את כולם, אז מוזמנים להציץ באלבום, אם מתחשק לכם.
ומה שנותר לי להשלים את הסידרה זו רק עוד רשומה קטנה ושונה. פרוייקט מוזר קצת בנוף הבלוגיה, ובמיוחד בנוף האישי של הבלוג שלי. מקווה שנהניתם עד עכשיו 

וכל הרשומות בנושא - כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)