יום חמישי, 12 בינואר 2012

סיבוב אופניים באגן Sepulveda

בשבוע שבין חג המולד לראש השנה האזרחית, העם האמריקאי נמצא בהלך רוח משונה – זה לא חופשה רשמית, אבל לא מעט עסקים מורידים הילוך בימים האלה, ורבים היוצאים לחופשה ארוכה, מגשרים על הימים שבין החגים.
מכיוון שגם אני לא עבדתי הרבה בשבוע הזה (כי למי יש ממש סבלנות לשמוע ליועץ), הצלחתי לפתות את גל לסיבוב אופניים ספונטאני של אמצע השבוע. משהו לא קשה, ללא עליות משמעותיות ובניחותא. אז בחרנו בפארק הגדול של אגן הניקוז של נחל הספולבדה, במקום שהוא מתחבר למה שמכונה "נהר לוס אנג`לס" היבש למדי ברוב השנה, למעט ימים של גשמים רצופים ואינטנסיביים.
נפגשנו ב- 2:30 אחה"צ ויצאנו לסיבוב בפינת טבע מקסימה ומפתיעה. עצרנו אחרי שתי דקות רכיבה להתרשמות מאגמון קטן, שמפרנס קהילה של עופות מים בדגים שחיים בו. ואני כמובן צילמתי:

לא היינו היחידים לצלם, וגם האיש הזה ניסה שם את הארטילריה הכבדה שלו
וגם אני זכיתי לתמונה

מסתבר שיש מדי פעם שיטפונות באיזור, והאגן הזה מיועד לאצור אותם ובכך להגן על הסביבה ולשלוט בשפע המים המוגזם. העניין מצויין יפה על האבן הזו:

המשכנו בסיבוב, על הסוללה של הסכר ואח"כ ירדנו למטה, לכיוון היציאה מהסכר. בכל הנסיעות על הכביז הראשי הסמוך אני רואה את הסכר הזה, ותמיז הסתקרנתי לגביו. וזו היתה הזדמנות טובה לראות ולצלם את צידו השני (שריק ממים בעונה זו), את הציפורים ואת עצמינו רוכבים:

המשכנו הלאה, עוברים בדרך בשדה תעופה מיניאטורי שמיועד לטיסנים. יש שם כמה עשרות מטיסי טיסנים, וכמה טיסנים בודדים שמזמזמים באויר. זה דווקא יפה לצלם, אבל לא כשמסתובבים עם אופניים. אז הבטחתי לעצמי לבקר בהזדמנות במקום הזה, ולצלם אותם ביסודיות.
ממשיכים ומגיעים לעוד אגם קטנטן, שגם שם יש לא מעט עופות מים, אז צילמתי קצת, ובמיוחד התמקדתי בזוג קורמורנים יפה שדיגמן לי:
בהמשך עברנו דרך מגרש הגולף הענק שישנו במתחם. ראינו שם שטח עם עשרות כדורים, והבנו שזה מטווח אימונים לחברה, להכות למרחקים גדולים. צילמתי קצת, אבל רחש נחיתת כדור קרוב הבהירה לי שלא כדאי להעמיד את קסדת האופניים למבחן. אז התקפלנו משם ברכיבה מהירה. וזה מה שצילמתי לפני הבריחה:
חזרנו לאוטו מרוצים מהיוזמה והסיבוב היפה. עוד הספקתי בדרך הביתה לצלם את מראות השקיעה היפה, וזה הכל להפעם:

אנחנו נהנינו ומקווה שגם אתם, חברים!