יום שבת, 14 בדצמבר 2013

חגיגה כפולה

היום יומולדת. אני מציין בשמחה 51 שנה. גיל של מבוגרים, ואני לא בטוח שאני כזה. לא בטוח מה המשמעות של להיות כזה. כן, השנים הוסיפו בינה, נסיון ובנק חוויות מרשים, אבל משהו צעיר נשאר מבעבע בפנים. וטוב שכך.

51 זה גיל משונה קצת. לא מתאים לחגיגה גדולה. בכלל, אני לא נוהג לחגוג בגדול. לא מת על מסיבות רבות משתתפים. משהו מהחשש של פעם שאף אחד לא יגיע נשאר לי, והרגיל אותי לחגיגות צנועות. זה בסדר. ו-51 זה לא גיל עגול, לא מיוחד, לא מסעיר. עוד שנה שמציינים בחיוך ושביעות רצון על מה שיש, וממשיכים.

אני נוטה להתייחס לעצמי כאדם לא חומרני. זה לא שאני לא נהנה מדברים חומריים, אבל כפי שכתבתי לא מזמן בשרביט האוספים – אני אוסף בעיקר חוויות. בשנה שעברה נתתי לעצמי מתנה ליומולדת את המצלמה החדשה – סוניה הבכירה. מצלמה שהיא אולי חפץ חומרי, אבל שער להמון חוויות נהדרות ותחביב שעבר שדרוג משמעותי בעקבותיה, שאתם פה הייתם עדים לו. מתנה נהדרת.

אבל השנה לא מצאתי מה אני רוצה. יש לי כל מה שאני זקוק לו בחיים, ואפילו בעניין החוויות לא חסר לי כלום, ואני צובר אותן בקצב משביע רצון מבחינתי. אם כך, חלטתי להעניק לעצמי מתנה קצת לא שגרתית. מתנה שקשורה לאוסף החוויות שלי, אבל באופן שונה קצת. במאי האחרון, כשחגגתי בלוגולדת 5, שילבתי חגיגה קטנה נוספת – 900 רשומות. חלפו כשלושה חודשים, ושמתי לב שאולי אוכל לשלב את היומולדת עם חגיגת ה-1000. יופי של חגיגה, שמציינת הישג נאה באוסף החוויות שלי. משהו שיקר לליבי ומשמעותי לי מאוד. אני בהחלט גאה בהישג הזה, וחושב שזו דרך נאה לציין יומולדת.

אני מניח ששמתם לב שהגברתי קצב, מתישהו באוגוסט. טיפחתי את האוסף באופן ממוקד יותר, מנסה להגיע בתזמון מושלם להיום, עם 1000 רשומות. עד אז הצטברו לי 937. יבול לא קטן להשלים, אבל ברור שאפשרי. וכיף שהצליח, וכיף שהיה לי במה למלא את הרשומות האלה, כי חוויות לא חסרו.

חלק מהכיף זה לאוורר את האוסף ולראות מה יש בו. ממה ה-1000 מורכבות ולחוש קצת גאווה בגינו. ובכן, זו שנתו השישית של הבלוג, ואני רק באמצעיתה (בערך). הפעילות פה היא תמיד נגזרת של זמן פנוי, ולרוב יש לי ממנו מספיק. אבל יש תקופות שבהן יש יותר עבודה, ואז יורד הקצב.

ובכ"ז, לאורך השנים הצלחתי לשמור על קצב כתיבה של בערך 18-10 רשומות בחודש. בבלוג רשומים לי 27 מדורים. אבל לא כולם באמת פעילים בשוטף. היותר פעילים הם:
  • חוויות באמריקה – 379 רשומות. די צפוי, עקבי ומתבקש
  • כללי – 143 רשומות. רובן במדורי הקצרים לאורך השנים, ועוד כמה פה ושם
  • ספרים – 133 רשומות. רובן מהשנים הראשונות, ולמרבה הבושה, עם הפעילות פה בבלוגיה ירד קצב הקריאה פלאים, כך שממאי נרשמה רק רשומת חוויות קריאה אחת.
  • נוסטלגיה אישית – 75 רשומות, רובן מהשנים הראשונות שבהן גיליתי את הז'אנר הזה. רשומות שאני תמיד נהנה מהן, אבל משום מה לא הקדשתי להם מספיק תשומת לב לאחרונה. ויש לי עוד סיפורים.
  • הגיגים וסיפורים – 58 רשומות של עוד מיני סיפורים אישיים שנהניתי לספר.
  • מקצועי – 37 רשמות. הרבה פחות ממה שנדמה לי שאני יכול לספר בנושא. אני מהסס קצת, כי תמיד תוהה כמה זה מעניין, ומתפלא שיש עניין.
  • צילום – 33 רשומות, הרוב כמובן מהשנה האחרונה וזו שלפניה. זה לא שלא היו הרבה צילומים קודם, אבל דגש מיוחד לצילום כנושא בעצמו לא היה לי לפני, והרבה מהרשומות מהמדור של אמריקה הן למעשה רשומות של צילום.
  • אישי – 30 רשומות. די דומה למדור הנוסטלגיה, אבל שונה מעט ופחות ממוקד. יש לי שם כמה פנינים שאני מאוד אוהב, ושמחתי שגם אתם בתגובות ובנתוני הסטטיסטיקה
  • בעולם – 19 רשומות מטיולים בעולם מהתקופה שלפני היות הבלוג חלק מחיי. חבל שלא הקדשתי יותר לנושא, אז אולי בהמשך.
  • מתכונים – 19 רשומות. זה לא בלוג אוכל, ולמול הבלוגים הרציניים בתחום אני מתקשה להצדיק כתיבה בנושא. אז מתמקד רק בדברים המקוריים והמיוחדים שאני עושה, וזה לא הרבה, כצפוי.
  • חברים – 18 רשומות. יש לי ברשימה עוד הרבה שטרם כתבתי עליהם. צריך משהו שיקרה כדי שאכתוב, ואני מקווה שיקרו רק דברים טובים. עד היום היו שם יותר אירועים מעציבים של מוות, וז בהחלט לא מה שאני רוצה שם. מקווה כאמור לבשורות טובות ולרשומות שמחות.
  • בלוגיה – 17 רשומות, רובן שרביטים ועניינים טכניים שונים פה.

מאחל לעצמי עוד הרבה שנים של צבירת חוויות טובות, של הנאה ושל שיתוף פה בבלוגיה, שיתוף שמעניק לי המון הנאה וזיכה אותי בחברויות נהדרות שאני מוקיר את חשיבותן בחיי מאוד.

אז תודה לכולכם שאתם חלק מהמיזם התיעודי והשיתופי הזה, בתגובות, בצפיות, בהעשרה ובחום האנושי. באמת שאוהב אתכם, וכיף גדול לי שאתם חלק מחיי. תודה!!

וכמובן, תודה למשפחה על הדברים שלא כתבתי כאןdevil

סופ"ש מהנה ומוצלח לכולנו, חברים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)