יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

Mulholland Drive

אבי ידידי העלה סדרה של רשומות על נקודות התצפית לאורך הדרך היפה הצופה על לוס אנג'לס ועל הואלי מהצד השני. הוא גם סיפר שם על הדרך הזו, וגם על אותו ויליאם מולהולנד, ומה תפקידו הניכר בפיתוח העיר והמחוז כולו. דברים שקצת זכרתי, וקיבלתי כתזכורת בשלט לכבודו שראיתי בהמשך.

ובכן, הרשומות שלו פיתו אותי באחת השבתות לתפוס יוזמה ולצאת לשם בעצמי. אז פיתיתי את זוגתי, ולמרות מזג האוויר המזרזף יצאנו  לסיבוב הזה. לא ממש קרוב, אבל שווה בהחלט מבחינתנו (נניח משהו כמו 50 ק"מ מהבית). להלן עיקר הרשמים (ובעיקר הצילומים):

מפת הדרך כולה והעצירות לאורכה (עם קישור לגוגל כמתבקש)

נקודת עצירה ראשונה ולא רשמית – תצפית על השלט של הוליווד, וקשת נאה שקישטה את הנוף הסגרירי

נקודת עצירה שניה – נקודת התצפית על לוס אנג'לס ע"ש ג'רום דניאל, והשלט האמור על מר מולהולנד ומפעלו שלא הצליח לי לצלם כי היה רטוב (ולא התחשק לי לנגב אותו בידיים). המקום צופה גם על ההוליווד בול עליו סיפרתי.

נקודת עצירה נוספת – Runyon Canyon Park. היה בוצי קצת, אז השארתי את הליידי באוטו ורצתי לגיחת התרשמות קצרה. הרי מישהו צריך לעשות את העבודה..

המקום זימן לי נוף דרמטי שבשבילו היה שווה את הריצה הקצרה

נקודת עצירה נוספת לתצפית היא Universal City Overlook, פנתה לכיוון צפון וסיפקה תצפית יפה לכיוון אולפני יוניברסל, כשכתמי אור שמש מקשטים את הנוף האפרפר

ממשיכים עוד קצת לעוד נקודה. הפעם מושקעת אף יותר, ועם שלט שמספר שהיא נקראת Mulholland Scenic Parkway. לא עוזר הרבה. מזל שיש GPS  למצלמה שמזהה את המקום כ- Nancy Hoover Pohl Overlook. שוב מבט נאה לכיוון צפון, לואלי הידוע, ושוב העננים מהווים תפאורה מרהיבה

ועצירה בנקודה בה ביקרתי כבר עם גל פעם – Dead Man Overlook.

לא יכול להתאפק, ולוקח את אשתי לגיחה קצרה לצד הדרך, לשמורת פרנקלין, שעליה כתבתי וגם אבי הרחיב עליה בכמה וכמה רשומות לאחרונה


חוזרים לדרך מולהולנד, ועוצרים שוב בנקודת תצפית ללא שם

ושוב ממשיכים ומגיעים לנקודת תצפית על שמם של  Charles and Lotte Melhorn , המשקיפה לכיוון צפון, לואלי, לבית שנראה מזמין אליו צלמי פאפראצי, ולבית ליד שאוטו נחמד חונה בכניסה (ומצולם במיוחד בשביל אביב)

בהמשך יש עוד כמה נקודות תצפית, אבל כבר התעייפנו קצת. אז משם קפצנו לביקור קצר אצל גל וקרן, בדיוק כשהוא חוזר עמוס מקניות 'יום שישי השחור'. הוא היה מרוצה, וגם אני מרוצה שככה ביליתי את יום הקניות הזה.

שבוע מהנה ונינוח לכולנו, חברים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)