יום שלישי, 17 בדצמבר 2013

סדנת צילום - פרק סיום

בסוף הסדנה סוכם שבתוך כשבועיים ניפגש שוב, נעבור יחד על התמונות, נתקין תוכנה שיודעת לייצר את התמונה של מסלולי הכוכבים, ונסכם לעצמנו מה למדנו. זה לקח יותר מחודשיים עד שיצא לממש את אותה הבטחה. אבל התעקשנו, ותואם מפגש ליום ראשון שבאמצע נובמבר. לכן גם התעכבו הרשומות מהסדנה, ונתנו לי מספיק זמן לעכל ולארגן אותה בראש לתיעוד כאן.

ביום שלפני התפניתי סופסוף ללמוד את התוכנה שהתקנתי לניהול תמונות וצילומים –Lightroom-5. זו התוכנה המובילה לסידור תמונות בארכיון, וכן לפיתוח. פיתוח משמעותו תיקונים קטנים של תאורה, קונטרסט ומיני כיוונים. לא משהו כמו פוטושופ אלא יותר שיפור עדין. אחרי שקיבלתי מאילנה אחד מחמשת הרשיונות שקיבלה כשרכשה את התוכנה (תודה שוב, חברה יקרה), ישבתי עם המחשב והתוכנה פתוחה, וצפיתי בכ-10 תוכניות של רבע שעה נטו להדרכה בשימוש, כשמדי פעם אני מפסיק ומנסה לתרגל את הדברים.  עברו כמה שעות, ויכולתי לומר שאני מכיר לא רע את התוכנה כדי להתחיל, ושנשביתי בקסמיה. מאוד קלה ונוחה לרוב מה שאני זקוק לו בהיבט הזה. היה חשוב לי לפני המפגש ושמח שהמפגש היה תמריץ לזה.

בבוקר שלפני המפגש העננים נראו מרשימים מאוד, אז יצאתי לצלם קצת בסביבת הבית, את הבוקר היפהפה. סתם כדי לחמם מעט את הקנה ולהכניס את עצמי לאווירה המתאימה. הנה התוצאות:

יצאתי לכיוון האוניברסיטה של מלמד מייק, ושם הוקצה לנו חדר לשעתיים. וברור שעם מצלמה ביד (אפילו שיש גם מחשב) אי אפשר סתם ללכת, אז גם צילמתי:

היינו אמורים לבחור כ-10 תמונות שעליהן אנחנו רוצים לשוחח יחד. נכשלתי כישלון חרוץ כשהצלחתי לבחור קצת יותר מ-30. פשוט קשה לדלל. טוב, אז שוחחנו קצת על כמה משלי, ועל כמה משל האחרים והיה מעניין. אח"כ עברנו ליישם את האפליקציה שמייצרת את תמונות מסלולי הכוכבים מרצפי התמונות שהיו לנו. הסתבר שהחצובה היתה יציבה, ולמרות הרוח התוצאה היתה ממש טובה, כפי שראיתם. אבל אני מתפתה להביאה שוב:
https://lh6.googleusercontent.com/-V8bKQcogSmA/UoxflysWBAI/AAAAAAAAJSc/Ht2Ajk62BMM/w1138-h765-no/Combined-1.jpg

אז שוחחנו קצת על אפשרויות פיתוח, ואיך לכוון ולתקן את התמונות שבהן זה נדרש. מכיוון שצורת הצילום שונה מעט מצילום רגיל (קבציRAW  שאינם דחוסים, שמכילים המון מידע אבל התמונות לא נראות טוב באופן גולמי כמו תמונות JPEG שמשודרגות `טבעית` כבר במצלמה), נדרשים תיקומים. טוב שכבר התנסיתי עם הלייטרום הנ"ל, אז הדיון היה יותר פורה מבחינתי.

חוצמזה, היה נחמד לתרגל כמה אפשרויות פיתוח בשחור-לבן מהתמונות שכבר העליתי. לפעמים זה מעניין בעצמו, ויש לי הרגשה שעוד אתנסה פה ושם בעוד כמה אפשרויות כאלה. לא כתחליף לתיעוד חווית אלא כתוספת מעניינת בפני עצמה. הנה מה שיצא:

סיימנו את המפגש בנשנשת מתבקשת ומוצלחת (תודה לריצארד שיזם ודאג), ובהחלטה ברורה לקיים עוד סדנאות בפורמט דומה, כי היה כזה כיף. ומכיוון שכבר היינו במצברוח של צילום (היה צפוי) והמצלמות איתנו, אז ניצלנו את ההזדמנות ונסענו לגיחת צילום בגבעות בסביבה לעת שקיעה. מקום שאילנה הכירה עוד מקודם (וגם אני, אבל לא ידעתי שלשם הכוונה). וגם שם צילמנו כמה ממראות המקום בשעה המוזהבת והיפה הזו. אז הנה לקט מהמבחר:
הנוף

אלון הדוגמן לאורך הדקות שהשמש שוקעת

החבר המזונב שליווה אותנו במקום שלא מזמן נצפתה פומה

עוד כמה שממש ביקשו

תודה שהייתם פה ללוות אותי בחוויות האלה לאורך הסדרה כולה. נהניתי מאוד מהסדנה וגם מהשיתוף כאן ומתהגובות. מקווה לעוד סדנאות בקרוב.

וכמובן – תודה שוב לכל המברכים ליומולדת – בבית, כאן ברשומת האלף הקודמת, בפייסבוק, בטלפונים ובמסרים, ואפילו בודקת התעודות בנמל התעופה..
כיף גדול לי שאתם כאן
המשך שבוע מוצלח לכולנו

ולכל הרשומות מהסדנה -  כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)