יום שלישי, 26 באוגוסט 2014

שוק הפשפשים של יפו

מפגש החברים בבית הקפה גרג בת"א תוכנן לשעת הערב. אז כל היום היה לי פנוי לטיולים ובילויים. נסעתי עם אח שלי לכיוון המרכז, והתוכנית היתה לבלות כמה שעות יחד. היעד שלנו כוון ליפו. המון שנים לא הייתי שם, וכמה רשומות שקראתי לאחרונה (של טליה ואסנת ועוד, שמתקשה לזכור), וראיתי תמונות יפות, פיתו אותי בכיוון. גם מזג האויר שצפוי היה להיות חם (בכ"ז יוני) אבל לא לוהט, עודדו לבחור באופציית הבילוי הזו. ובנוסף, יש לשנינו משם זכרונות טובים מימים רחוקים, שעליהם עוד אספר.

ובכן, חנינו בשוק הפשפשים, ממנו התחלנו שם את הסיור, ובו גם סיימנו. אז הרשומה הזו מוקדשת לו, ולמראות הציוריים בו. בגדול – אני לא ממש חובב שווקי פשפשים. יש לי כבוד לרעיון הכללי, שחפצים ישנים ראויים לשימוש כל עוד הם ברי שימוש. זה נכון לסביבה ונכון כלכלית. רק שאישית, אין לי משיכה לעגלות ילדים מלפני 60 שנה, לארגז פח חלוד לקרח, לגלגל של עגלת סוסים שנרקבה וכיוצא באלה שכיות חמדה. אבל יותר מזה, נראה לי פתאטי לנסות ולסחור בטלפון אלחוטי משנת 1988, שאין סיכוי בעולם שיעבוד, במסיכת אב"כ ישנה שהגומי שלה כבר סדוק והזכוכית סרוטה, בנעליים שרשמו כבר כמה עשרות ק"מ וסולייתם שחוקה, צעצוע מפח חלוד ועקום... הבנתם בוודאי את הרעיון. קצת צובט לי בלב על אלה שחיים את המסחר הזה, וגם על אלה שנזקקים לסחורות כאלה לחיים.

אבל בגדול, המקום נראה מטופח, החנויות יפות למדי, יש בתי קפה חביבים (גם אנחנו דגמנו אחד), הסחורה אינה מאובקת ומלאה פשפשים (צריך בכ"ז לפתות את הקונים), והמראה סה"כ די נאה. אז במקום עודף מילים, הנה גם כמה צילומים:

המראה הכללי של סמטאות השוק, עם החנויות היותר משודרגות

הסככה עם הסחורה העגומה, המוצעת על מחצלות

נהיה חם שם בצהריים. בהחלט משפיע..
 

גם יצא לנו לטייל שם בסביבה, בנמל, בסמטאות שמעליו ועוד קצת. אבל על זה כבר בנפרד.
המשך שבוע טוב ורגוע לכולנו, חברים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)