יום שבת, 2 באוגוסט 2014

חודש יולי הסתיים, עם הרבה תשומת לב ודאגה למה שעובר עליכם בארץ, מול הטירוף הדתי האיסלאמי של החמאס, שמקדש מוות ומנסה בכוונה לפגוע באזרחים (כמו שמגדיר טרור), ומתלונן בעצמו על פגיעה באזרחים שהכל באשמתו. הרבה שעות של חדשות, הרבה שיתופים בפייסבוק של קטעים וטקסטים שמבהירים את העמדה הישראלית. משמח לפחות לדעת שיש תמיכה לישראל בארה"ב, גם אם הממשל רופס בתגובותיו. אבל מעבר לזה בחיים ממש, לא הרבה עבר עלי בחודש הזה, לטוב או לרע. מעט נושאים התווספו למאגר החוויות שעליהם אני עוד מתכנן לספר, ומה שהיה מתאים בדיוק לרשומת הקצרים. וגם היא לא עמוסה. אז אתחיל:

מונדיאל
משונה להיזכר במונדיאל הזה. אבל הוא הסתיים החודש. כ"כ הרבה אירועים עברו מאז, עם מלחמה הנ"ל בעזה. ובכן, ביליתי לא מעט בצפיה במשחקים, ודי נהניתי. אבל נראה שהגיע הזמן לגבות את השיפוט בטכנולוגיה. התחילו עם זה, אבל ראוי ללכת על צילומי טלביזיה בזמן אמיתי ולהסתמך על זה. כי יותר מדי טעויות שיפוט היו שם.

כושר
כמו שסיפרתי, כבר חודשיים אני מתאמן עם אביב במכון כושר. ובנוסף, משתדל לרוץ בסוף כל אימון חזרה הביתה (כמעט ק"מ). כיף להרגיש את השיפור, גם ביכולת הריצה (שאיתה הגעתי לפני כמה ימים לראשונה מעל ל-2 ק"מ), וגם בכוח ובסיבולת, וגם בגמישות עליה אני עובד בשיטתיות. והתחושה הגופנית טובה הרבה יותר.

שני דברים נוספים למדתי – כשפעילים יותר גם מתמתחים הרבה יותר. נחמד.. והשני – הרבה פחות נעים לחטוף שפעת אחרי אימון. כי כאבי הפרקים והשרירים מתגברים הרבה יותר. למזלי זה חלף אחרי שלושה ימים..

ידע כללי
מתישהו ביסודי קיבלתי את אינציקלופדיה מיכלל. נהניתי לעיין בה להנאתי באופן אקראי. כנ"ל גם באלף אישים או 100 אישים, שני ספרים שהעשירו אותי. וגם אינציקלופדיה נעורים שמצאתי כשמישהו זרק אותה בשכונה, ועוד איזו אנציקלופדיה טכנית שהיתה לנו בבית. ואח"כ כשרכשנו את האציקלופדיה העברית, נדמה לי שקראתי אותה בשיטתיות כרך אחר כרך.

והיום זה אחרת. אז יצא לי להירשם לעדכונים בפייסבוק, ומדי יום או יומיים אני מקבל מכל אחד מידע על עניינים מדעיים שוליים וכלליים. נחמד. כך למדתי למשל על Mpemba effec, או על מגבלת הגודל של חרקים.

דלעת
צמחי הדלעת בחצר התפתחו משמעותית. ממש! ואפילו נהנינו מיבול ראשון – לא היה לגמרי בשל אבל לא יכולתי לדעת. מזל שהטעם היה ממש טוב. בטח אכתוב על זה במסודר, כי למדתי כמה דברים מעניינים על הצמיחה שלהם. ובינתיים, הנה מעט מראות:

מסננים
אחד מהכלים שצלמים משתמשים בהם באופן שגרתי הם פילטרים (או מסננים, בעברית). אלו עדשות שנוספות לעדשה, ומשנות את המראה באופנים שונים. יש כאלה שגורמות לקיטוב, יש כאלה ששנות צבעים (כמו נניח משקפי שמש חומים), ויש מדורגים, כמו משקפי השמש האלה שבהירים למטה וכהים בחלקם העליון. ויש עוד.

רק שהיום לא חייבים להשתמש בפילטרים פיזיים מזכוכית צבעונית לדוגמה, אלא אפשר לשנות את התמונות בתוכנה. האפקט זהה, ולא באמת חשוב איך הוא מושג. נהניתי לשחק קצת עם הפילטרים על התמונות שמאוד אהבתי מההרים, אז הנה התוצאה להמחשה (ותירוץ להעלות שוב את היופי):




Super Moon
הירח נמצא בתקופה זו קרוב במיוחד לכדור הארץ. לכן אורו חזק במיוחד בלילות הירח המלא, והוא נראה גדול יותר (כצפוי). קצת צילמתי, עם המצלמה הרגילה. זה מה שיצא:

יומולדת לאביב
אחרי הרבה שנים, סופסוף יצא לי להיות נוכח ביומולדת של אביב. איכשהו, בכל שנה מהשנים האחרונות הייתי רחוק ממנו. לא שעשינו חגיגה גדולה (עוד נעשה), אבל היינו יחד. טיילנו והיה נחמד. חבר שלו שבא לביקור מהארץ הצטרף, ויצאנו יחד לווניס לשיטוט בתעלות ועל הטיילת. קצת צילמנו (כם סוניה הקטנה):

לסיכום
חודש של המתנה ודאגה רצינית למול מה שקוא בארץ, עם צער עמוק על כל חלל וכל פצוע, ותקווה לשקט בר קיימא והסדר למניעת איומים עתידיים בעתיד הנראה לעין. לא משוכנע כמה מזה ישים, אבל נקווה שהפעם זה יהיה קצת יותר יסודי ורציני, עם פיקוח רציני ואולי גם עתיד חיובי יותר, לנו וגם להם.

ותוספת אחרונה - תנחומי לעננת על מות אביה. חיבוק ממני לנחמה.


איחולים לכל טוב ולביטחון, חברים
בתקווה לשקט בר קיימא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)