יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

מחאה חברתית?

התמונה מאתר עיתון הארץ, להמחשה
הנושא החם בקיץ הישראלי הלוהט היה המחאה החברתית. איכשהו, באופן שנראה ספונטני, התפתחה מחאת האוהלים. היא התחילה בתל אביב כמחאה א-פוליטית כנגד הממסד השלטוני ובעלי ההון. מחאה נגד "הון=שלטון" היו מי שכינו אותה. מיליוני מילים נכתבו, דעות בעד, דעות נגד, דעות על הסיכוי להצליח, על הניהול (כושל יותר או פחות), על המטרות (הממוקדות יותר או פחות) וכן הלאה.
אני אמנם לא בארץ, וחשוף פחות לתקשורת הישראלית (וטוב שכך) אבל נדמה לי שלא שמעתי קולות המפקפקים באותנטיות של המחאה הזו. אצבעות מחשידות בנוגע למי שעומד או לא עומד מאחוריה.
ובכן, אין לי מושג כמה אתם מחוברים לחדשות מארה"ב, אבל הנושא החם כיום בחורף המתקרב הוא למרבה הפלא – מחאה חברתית. כן, כאן, בארה"ב מתעוררת תנועת מחאה כנגד הקשרים של הון=שלטון. כאן קוראים לה "Occupy Wall Street". מחנות אוהלים קמים באופן ספונטני לכאורה בפורטלנד, לוס אנג`לס, אוקלנד, ניו-יורק ואולי עוד (לא קלטתי). ויש עימותים עם המשטרה, וויכוחים לוהטים על הזכות להפגין למול החשיבות של הסדר החברתי, וכיו"ב.
אז מה אתם חושבים, האם כמה אמריקאים הגו בעצמם את הרעיון המעניין של התנחלויות אוהלים מקריות בפארקים ציבוריים כמחאה על הפוליטיקה המושחתת? או אולי הם פשוט צפו בחדשות המעניינות מישראל וראו כי טוב? או אולי יש איזו יד נעלמה (ואינטרסנטית) שמושכת בחוטים עלומים ומקווה לקצור קופונים ממחאה שכזו, ומפעילה המונים תמימים להתגייס למען מטרותיה שלה מתוך הבנה שהם פועלים למען טובתם?
אין לי מושג מה האמת מאחורי העניין הזה, אבל נראה לי שגם לרבים אחרים אין מושג באמת. לרוב אני לא מהנוהים בהתלהבות אחר תיאוריות קונספירציה, אבל הרושם כאן נראה יותר ממחשיד. אמנם האח שלי מכיר מישהי מהגרעין שהתחיל את העניין, והוא טוען שהוא די בטוח שהכל החל במהלך תמים ואותנטי, אבל עדיין העניין שווה מחשבה!
מוזמנים לקרוא ולצפות קצת כאן.
שבת שלום לכולם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)