יום שבת, 10 במאי 2014

סנטה סוזאנה

בסוף מרץ פרסם ריצ'ארד הודעה בקבוצת הפייסבוק שלנו, מזמין אותנו לסיור צילום בסנטה סוזאנה. "יש שם מוזיאון קטן ונחמד" כך אמר. אני לא צריך הרבה כדי לשכנע אותי לצאת לצילומים, אז ברור שהצטרפתי. נפגשנו ארבעה – רמצ'ארד, אילנה, בנה הקטן ואני ויצאנו לכיוון. זו לא נסיעה ארוכה, סה"כ כ-30 דקות, והגענו לעיירה הקטנה השוכנת בפינה קטנה בהרים, במעבר הסלעי שבין הואלי שמצפון ל-LA  (משכנם של הרבה ישראלים), וחוף האוקיינוס במערב.

הגענו למוזיאון הקטן – תחנת רכבת מימי המערב הפרוע השוכנת ליד מסילה שפעילה כיום, ששוחזרה ומציגה את המראות של אז, בכמה חדרים. הנה:

מראה כללי מבחוץ

כלי עבודה ותחזוקה של הרכבות הישנות

חדרי המוזאון

הדגם המושקע של מיצג רכבות דרום קליפורניה, כולל המון פרטים וחלקים נעים

יצאנו לסיבוב סביב המוזיאון הקטן, עלינו על הסלעים, צילמנו את עצמנו, את הנוף, ופארק קטן שבו נחנו קצת:
הנוף ההררי

המסלעה – גושי סלע מרשימים שממש הזמינו אותנו לטפס ולצלם

במעבר מתחת למסילה, ובפארק

חזרנו לתחנה, כי נאמר לנו שבשעה זו אמורה להגיע רכבת, ורצינו לצלם כמה אפקטים שנוגעים לעניין. התמקמנו עם המצלמות לכיוון מערב, ממתינים שהרכבת תגיח מעבר לעיקול.
רק שניות אחרי שנשמע רעש הרכבת המתקרבת, הופתענו כשהגיחה מאחורינו. מידע מודיעיני לקוי.. אז זה מה שצולם:

מכיוון שצילום הרכבת היה אכזבה, ניצלנו את הזמן לגיחה לפארק סמוך, שצמוד לאולפן צילומי סרטים – פארק קוריגנוויל. המקום שימש כאתר צילומים פעיל ללא מעט מערבונים וסרטים בעבר, כמו מלחמת הכוכבים, רין-טין-טין (שעל שמו טין-טין, הכלב החמוד הראשון שלי), ועוד שאינני מכיר. אז טיילנו שם קצת וכמובן שצילמנו:

סה"כ יופי של אחה"צ, שרק מזכיר כמה כיף לצאת ולטייל. מקווה שנהניתם גם הפעם.

ובעניין המפגש(ים) - אני מגיע להרבה זמן, יחסית. שבועיים שלמים. אז בטח שאפגוש רבים. עוד אין לי פרטים מדוייקים, אבל סמנו לעצמכם ביומנים את הבוקר-צהריים של ה-14 ליוני לטיול ופיקניק משותף devil