יום שלישי, 15 בינואר 2013

בוקר ראשון עם סוניה

 
מאז שהתחלתי לצלם בדיגיטלית, הגדרתי את עצמי כצלם מסוג של "הולך ומצלם", כלומר מתמקד בטיול עצמו ומצלם רשמים ממנו לפי מה שמזדמן. במצלמת הסוני החדשה שקניתי לי (SLT-65), אני כבר לא יכול להיות סתם צלם מזדמן. אמנם רכשתי עדשה גמישה למדי (18-250) שתאפשר לי בטיולים לצלם את רוב מה שאתקל בו, וגם הבחירה דווקא במצלמה הזו היתה מכוונת לקלוע לאותו הסגנון, אבל זו מצלמה שמזמינה ומכוונת לצלם ש-"הולך לצלם" (ותודה לחתולי8 על ההגדרות המבריקות).
אז ביום שישי מאוחר בלילה, בפרץ של ספונטניות, תיאמתי למחרת עם גל טיול בוקר צילומי באגם ספולוודה, ממנו הוא וגם אבי דרורי כבר הביאו יבול נאה של תמונות. רק לצאת ולהרגיש מה המצלמה יודעת, ומה אני עוד לא יודע בנוגע אליה וראוי שאדע. וזו כמובן סיבה טובה לעשות פסק זמן קטן בסדרת הרשומות המסכמת את הביקור של אבי ואחי כאן בקליפורניה. ממילא יש עוד הרבה לספר בעניין.
אז קודם כל, להיכרות על הכלה
 
אז צילמתי הרבה, מעל ל-300 תמונות. חלקן כפולות (בזכות נטייתה של המצלמה לצלם פעמיים ושלוש כשיש נסיבות שבהן לא בטוח שהצילום יהיה איכותי מספיק). במקום כזה, הדגש הוא על הטבע – נוף (קצת), ציפורים וקצת צמחיה. אז להלן היבול הראשון מסוניה החדשה, שממנו אני ממש מרוצה, ואפילו לא חשתי צורך לנסות ולתקן את התוצאות בעריכה. מקווה שגם אתם תהיו מרוצים, למרות הגודש.
ועכשיו הדילמה, איך מביאים שפע כזה לפה ברשומה אחת? כי אחרי הדילול נשארו עדיין כ-220 תמונות ראויות. אולי לפי נושאים:
נוף, כפי שנקלט בבוקר
 
תמונות תקריב – לא רע לעדשה הגמישה
והרוב (מוגזם בעליל) – המון תמונות של עופות: שקנאים, ברווזים, אווזים, קורמורן, עגור, אנפות, אגמיות, נץ, Turkey Vulcher, יונק דבש ועוד כמה ציפורי שיר קטנות, שעדשת הזום הגמישה והרזולוציה הגבוהה מצליחות להביא ממש קרוב למסך. וזה מה שנשאר לאחר דילול עמוק וכואב

איזה כיף שיש כזו מצלמה. ועכשיו אני צריך להתאמן וללמוד יותר, כי מן הסתם לא ראיתם את מה שפספסתי כי הייתי איטי מדי בתפעול, או שתפעלתי לא נכון. ובהמשך בטח אביא עוד יבול (מוגזם בעליל) מעוד מקומות.

המשך שבוע מוצלח ומהנה לכולנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)