יום שישי, 4 בינואר 2013

סיור בסביבה הקרובה

ב-15 לדצמבר, תאריך הנר השמיני והיום בו קבענו עם חברים לחגוג את חנוכת הבית ולי את היומולדת, סיימנו את רוב ההכנות בבית, והתבקש לצאת קצת לסיבוב טיול משותף עם אחי ואבי. האח היקר היה על ספידים של התרגשות מלחזור למקומות שבהם בילה וטייל לא מעט כשחי פה, לפני כ-20 שנה.
היה אמנם קריר, אבל השמים בהירים, הצבעים רעננים והתפאורה נפלאה לסיור שכזה, קצר ותכליתי. מתאים יופי לחברה שעדיין היו אפופים בעייפות של הייעפת (ג`ט-לג).
יצאנו לכיוון ההרים, ואחרי כמה דקות הגענו לחוות פאראמונט (Paramount Ranch) של האולפנים המוכרים, שם צולמו לא מעט סרטים בעיקר בתחילת המאה הקודמת. כשהגענו בדיוק הסתיים מירוץ מיני מרתון של ריצת שדה, שהכניס למקום אווירה ופעילות נחמדים ותנועה של אנשים. החנינו ויצאנו לסיור רגלי קצר ברחוב הקצר והמבנים הציוריים שנראים (ממש לא מפתיע) בדיוק כמו הדימוי של עיירה במערב הפרוע. קיוויתי לעורר באבא הזקן התלהבות מהמקום, שהרי זכרתי שבעבר הרחוק אהב סרטים שכלה. לא בטוח שהצלחתי. אבל כמובן שצילמתי:
משם המשכנו למין מסעדה קטנה מלאה בהיסטוריה, הנקראת Rock Store. המקום משמש מפגש לאופנוענים שמסתובבים בהרים הירוקים, ומושך אליו ידוענים כבר המון שנים, מאז הקמתו אחרי מלה"ע-2. המקום עורר באח שלי גלים של נוסטלגיה, כי לא פעם היה מגיע לשם בעצמו, רכוב על האופנוע שהיה לו. מכיוון שהבוקר היה קריר והכביש די רטוב, המקום לא המה בהרבה מדי אופנוענים, אבל היו כמה שהצדיקו צילומים:
וגם מכונית מיוחדת הגיעה לשם

נכנסנו לשתות קפה ועוגיה. המקום באמת נראה כמו לקוח היישר מהסרטים. בחדרים עליונים ממוקמת מין חנות מזכרות, ועל הקירות מאות תמונות של ידוענים שביקרו במקום, ותמונות סרטים ופרסומות שצולמו שם. חלקם מוכרים גם לי:

בעבר שימש המקום גם תחנת דלק. זה היה בימים שמשאבות הדלק היו מכאניות, וגלון עלה 0.49$ (כלומר 49 סנט). מאז עלה המחיר, ירד שוב בצלילה לפני כ-4 שנים, ושוב עלה לכמעט כפליים מהסכום הנ"ל. למחירו הנוכחי שמתקרב ל-4$.

מהמקום הציורי הזה, לאחר כמה שיחות מזדמנות עם זקני אופנועני המקום, המשכנו בדרך הנחש (ככה היא נקראת), המהווה מקטע מהכביש המפורסם Mulholland Drive, בו רבים בוחנים את מגבלות כלי רכבם ויכולות השליטה בהם, כשלא פעם הבדיקות הללו מסתיימות בתאונות קשות וקטלניות. עצרנו לתצפית על הנוף והדרך, וצילמנו:
האורחים צופים (ומצלמים) את הנוף
סה"כ סיור קצר להכרת הסביבה, לשחרור עודפי מרץ של האח הנרגש, ולנסות להזריק קצת מהמרץ הזה בעצמותיו של האבא הלא צעיר. חזרנו הביתנ ישר לסיום ההכנות ולטיגון הסופגניות, אבל על זה כבר סיפרתי. בהמשך עוד היו הרבה טיולים, סיורים, והרבה הרבה תמונות, ועליהם כבר בהמשך.