יום שלישי, 7 באוקטובר 2014

אוריגמי

אוריגמי, כפי שאני מניח שכולם יודעים, הינה אומנות קיפולי הנייר שמקורה ביפן. ההיכרות האישית שלי איתה התחילה בילדות, כשהייתי מכין מאות מטוסים מנייר, ומטנף איתם בחוסר מודעות את השיכון בו התגוררתי בקומה הרביעית, ובהמשך את שכונת יזראליה שבה היו גורדי שחקים, לשם הגענו עם ובחסות חבר מקומי. אבל על זה כבר כתבתי פעם פה.

אבל לאוריגמי יש עוד כמה יצירות מלבד מטוסים מניר ופצצות מים. למשל אהילים נהדרים, כפי שיכולנו לראות לא מזמן בבלוג של עלמה7. ותערוכה נהדרת שכזו יצא לי לראות באקדמיה לעיצוב, עליה סיפרתי. תערוכה מרשימה שבה נהניתי לראות עוד הרבה דגמים מעניינים של אוריגמי, פיסול מורכב ממש, והכל מנייר מקופל.

אז נתחיל את הדיווח הזה באוסף גדול שת תמונות, שיהיה קצת קשה לצלם דרך קופסאות הפרספקס השקופות, שיצרו השתקפויות מעצבנות. אבל בכ"ז יצא סביר. הנה אוסף פסלי בעלי החיים שם, והכל כאמור מנייר מקופל:

הסתבר לי שם (וניתן לראות גם בקישור בויקיפדה בתחילה), שיש לאומנות הזו בסיס מתימטי גיאומטרי רציני, שפותח לתכנון ותיאור היצירות הללו בדרך יותר מדעית. אבל עד לתערוכה לא הייתי לגמרי מודע לעניין הזה כך שהתצוגה של החישובים הגיאומטריים ואחרים על הקירות היוו עבורי חידוש. אז צילמתי קצת:

בנוסף לפספי החיות השונות, והחרקים הרבים, היו שם צורות אחרות, נאות. גם כתמונות, פסלים או מיני אגרטלי נייר מקופלים ונאים. אז ברור שגם אותם צילמתי, בהנאה רבה:

איזה כיף של תערוכה. מקווה שנהניתם כמעט כמוני devil

חג סוכות מהנה ושמח לכולנו, ושוב – שנה טובה ומתוקה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)