יום שבת, 4 באוקטובר 2014

האקדמיה לאומנות ועיצוב

לפני כחודש קיבלנו הצעה מעניינת מזוג חברים – ביתם לומדת צילום בבי"ס מאוד נחשב לעיצוב ואומנות. ובאוגוסט הם עורכים שם תערוכה עונתית של כל המגמות. הם תכננו ללכת לשם, והציעו גם לנו להצטרף. לא היינו זקוקים לתחנונים רבים מדי לשכנוע, והדברנו לנסוע יחד. וכך עשינו.

האקדמיה הידועה הזו, Art Center College of Design שוכנת על הגבעות של העיר הציורית והיפה פסדינה. המבנה בו שוכנת האקדמיה נראה כגשר מתכת הפרוש מעל ואדי קטן. כיוון שכשהגענו היה כבר חשוך, הנה צילום מבחוץ של המבנה, מהאתר (מקור התמונה בקישור):
http://blogs.artcenter.edu/dottedline/wp-content/uploads/2010/11/ellwoodupdate.jpg

במקום יש מגוון גדול למדי של מגמות – צילום, עיצוב מוצר, עיצוב רכב, גרפיקה, קולנוע ובטח עוד. וכולן הציגו את העבודות הסטודנטיאליות השונות באולמות הלימוד השונים במקום. היה צפוף, אבל נהנינו מהמראות ומהרעיונות המעניינים:

עיצוב מכוניות

עיצוב מוצר (מנעליים ועד סירות מירוץ מפוארות)

ציור, גרפיקה ואנימציה

אומנות כללית (שצילמתי רק את היותר מעניינת בעיני)

באירועים כאלה, מעניין להתבונן גם בקהל. ועובדה מעניינת בלטה שם באופן שלא ניתן להתעלם ממנו – אחוז הסטודנטים האסיאתיים שם גבוה במיוחד. הנוכחות שלהם נראית כאילו הם הרוב המכריע. כשביררתי את הנושא הבנתי שאני כמובן לא טועה, יש שם נוכחות סינית בולטת, ויש לזה שני הסברים: 1- לסינים יש מי שתומך בהשכלה שלהם במוסדות הידועים האלה; 2- הסינים מוכנים להשקיע את השנים והמאמץ במסלול הכשרה ארוך ודי מתיש (שכל סטודנט בטכניון מכיר גם), והאמריקאים מעוניינים במסלול מהיר יותר, שיאפשר להם להחזיר את ההלוואות לשכ"ל הגבוה שגובים המוסדות האלה, בעיקר כי הם יכולים (בגלל הביקוש שעיקרו סיני, כאמור).

כל הנ"ל בעייתי למדי, בהיבט של החברה האמריקאית והשינויים העולמיים. מצד שני, ההשכלה הסינית הנ"ל כבר דוחפת את המחירים של התוצארת הסינית מעלה, ומאזנת את התחרות. יהיה מעניין בעתיד..

הנה כמה מהמראות הכלליים של התערוכה הזו, צפוף ונחמד ביותר:

באולם המרכזי הגדול, מוקמה תערוכה מרשימה של אוריגמי - אומנות קיפול נייר. יצירות מרשימות של ממש, אז אקדיש לה רשומה נפרדת.

המשך שבוע טוב לנו, ושוב – שנה טובה ומתוקה
עוד על המקום - בויקיפדיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)