יום שבת, 6 באוגוסט 2011

בצפון תאילנד 2004


הגסט האוס הגדול והדי נוח שבו התאכסנו בצ`אנג מאי היה פופולרי מאוד בקרב הרבה ישראלים צעירים. היה בזה חן, אם כי במינון מוגבל בלבד, מבחינתנו. אבל עם הישראלים שבמקום החלפנו רעיונות על אפשרויות ליציאה לטרקים בסביבה ההררית היפה. מהמקום התארגן טיול ג`יפים בן שלושה ימים. משהו כמו 20 חברה צעירים (ודי קולניים) בשיירה של כ-6 ג`יפים. לנו היה ברור שלמרות המחיר האטרקטיבי, זו לא המתכונת המועדפת מבחינתנו. אנחנו רוצים יותר שקט, יותר קטן ויותר ארוך ויסודי.
בבירורים מסביב הגיע לאוזנינו שמעו של "יוסי סבבה". הבחור מקומי ושמו הזכיר לישראלים יוסי, וסבבה זה בגלל מי שהוא. יצרנו קשר, וחברנו עם עוד זוג בני גילנו בערך, ישראלית והולנדי ושני בניהם בני ה-17 (שלו ושלה). סה"כ שיירה של 3 ג`יפים לסיור מורחב של 4 ימים באיזור.
לקח זמן להתרגל לנהיגה בצד שמאל. בהתחלה הג`יפ של יוסי ומכונאי שנלווה אליו הובילו אותנו קרוב וצמוד, מסמנים לנו איך לנהוג בכביש, כי הכי מסובך זה ההשתלבות בתנועה והפניות שנחוות הפוך מהרגיל. יצאנו לכיוון ההרים. המפה שהיתה לי לא היתה מפורטת, אז קשה לי לשחזר במדוייק את מסלול הנסיעה.
היום הראשון התחיל בנסיעה ארוכה בהרים, בנופים הירוקים המהממים וביקור באיזה כפר. בהמשך ביקור בחווה יפה לגידול סחלבים, ועוד מגוון מזכרות מעניין. חבל שלא צילמתי יותר, אבל בכ"ז:
 
לא מצליח להיזכר איפה בילינו את הלילה. ביום המחרת חווינו את האטרקציה המתבקשת של רכיבה על פילים. זה מרגיש קצת כמו לנסוע על משאית – גדול, מגושם, איטי ושלו. מדי פעם הוא נעצר לקטוף בחדקו צרור עלים טריים, או עוצר להשתכשך מעט בנחל. ברור שצילמתי:
 
בהמשך מבקרים בחוות גידול/גן חיות של נחשים, עקרבים וכאלה, כולל מופע של איזה טיפוס מקומי עם קוברות. גם שם ברור שמצלמים:
 
ממשיכים לנסוע בהרים, עוצרים באיזה כפר נידח (שלושה בתים בקושי), ועוד עצירה להשתכשך במפל מקומי, ונשנוש מתבקש של פירות עסיסיים מקבוצת הליצ`י ואננסים טריים שהמכונאי חותך:
יוסי משתכשך בכיף. אחלה בחור, שאספר עליו בהמשך
לפנות ערב מגיעים לעיר ההררית היפה פאי. מספיקים לעשות סיבוב בשוק האוכל המקומי, ואנחנו המומים ממה שיכול להיות מכונה אצלם אוכל. חוץ משלל ירקות מובן, ומגוון עצום של פירות טריים, יש גם סלסלת קרפדות שניתן לקבל שם על הגריל (ראו בתמונה – לפני ואחרי הצלייה), ומין לקט מוזר שנראה שמישהו גרר איזו רשת על קרקעית השלולית, ואת מה שדלה הוא מציע שם למכירה. את זה לא צילמתי, אבל כמה תמונות מהשוק בכ"ז:
קרפדות טריות בסלסילה ומוכנות כבר על האש
אחד הדברים היפים בתאילנד הוא השימוש שהם עושים במשאבי הטבע הזמינים להם - עץ, במבוק, קליפות עצים ועלים. בפאי ראיתי לראשונה בתים שבמקום רעפים הגג שלהם מחופה בעלים. אלו עלים מסוג מסויים שמחזיקים מעמד כ-3 שנים, ודי אוטמים מפני הגשם. יוסי סיפר שלאט לאט הם עוברים לחיפוי עמיד יותר של פח, ונראה שהשיטה תיעלם לאט. אז צילמתי את הבית הזה:
את הערב מבלים במרכז גדול ומפואר למדי, בארוחה נהדרת ורחצה במעיינות חמים ונעימים (ופוגשים את החבורה הישראלית הגדולה של כל הג`יפים שיצאו איתנו והספיקו הרבה פחות וביותר לחץ
וההמשך – בהמשך..

שבת נעימה ונינוחה, חברים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)