יום ראשון, 26 ביולי 2009

פופולאריות בסימן שאלה


מזה כחודשיים בערך, הבלוג הזה שלי זוכה לעדנה. כל כניסה ללשונית הסטטיסטיקה ממלאה אותי בקורת רוח. הממוצע היומי של כניסות הוכפל למעשה. חשבתי שפיצחתי את הקוד המוביל לתפוצה נרחבת, וסופסוף נמצאה הנוסחה לחיבור מתאים בין תחומי העניין האקלקטיים שלי וקהל היעד האהוב שלי. ושלא תבינו לא נכון, יש הרבה יותר כניסות מתגובות (ותודה גם לכם, הקוראים העלומים).
אלא שהאידיליה הנעימה הזו נפגמה קצת אתמול. אחת התופעות הידועות מאז שגילו שהעולם עגול, היא תופעת הבדל השעות. ומכיוון שאני מתגורר כידוע בקליפורניה, 10 שעות בפיגור אחריכם, אני מוצא את עצמי מסתובב בתפוז בשעות הלילה שלכם. שעות שהפעילות כאן בתפוז נמוכה במיוחד עד לא קיימת.
וכך קרה אתמול, כשהצצתי לבלוג בשעה 16:00 אצלי, שזה 02:00 בלילה שלכם. לא היה לי זמן להגיב, אבל ראיתי שמונה הנמצאים בבלוג עומד על 1, שזה אומר שזה אנוכי (כמה צפוי). אבל מבט לסטטיסטיקה הראה עליה ניכרת של 10 ביקורים מהדקות האחרונות. ועוד כמה דילוגים בין הרשומה והמונה, וכך הצטברו להן כחמישים כניסות בזמן קצר.
וכך צפו ועלו עוד כמה תהיות בדבר המנועים הסטטיסטיים האלה:
  1. יש רשומות שלהן פחות צפיות מתגובות (ללא התגובות שלי עצמי)
  2. סכום הצפיות לרשומות עומד על כמחצית מסך הכניסות לבלוג (אפשר להסביר שלעיתים נכנסים קודם לבלוג ואח"כ לרשומה, אבל זה נשמע לי קלוש)
  3. ישנם ימים בעבר שפתאום, ללא הכנה, קיבלתי פי כמה צפיות מהממוצע המקובל.
  4. לא פעם, כשאני מבקר בבלוג אחר (לבד, כך מראה מונה המבקרים) ואני מרפרש, מונה הכניסות שבתחתית קופץ דווקא ב-2
אין לי הסבר לתמיהות האלה, וזה לא יותר מדי חשוב, אבל בכ"ז – אולי אני מתבשם בהישגים שאינם מציאותיים? הייתכן, או שיש לכם הסברים טובים יותר?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)