יום שבת, 30 ביולי 2011

ליד הבית

הסיבה
הביקור של הבת בארץ מאלץ אותנו להחליף אותה ביציאות עם שישי. אז אני יוצא עם מצלמה, וקולט כל פעם מראה אחר של הסביבה היפה. אז להלן כמה צילומים, כמה מילים וכמה עניינים וכמה פרחים יפים בשביל הכיף.
עוד מהמראה הכללי
כן, אני יודע שכבר הבאתי לכאן לא מעט צילומים מסביבת הבית. אבל לי הם נראים אחרת, ויפים לא פחות. אז מקווה שתהנו גם אתם:
איצטרובלים
ועוד בענייני עצים – בסביבה שלנו יש מגוון גדול של עצים מחטניים. כאלה הנראים קרובים למשפחת האורנים המוכרים. לפני כמה ימים ראיתי אחד נחמד שצמחו עליו אימטרובלים גדולים. תהיתי מה עלול לקרות למי שצונח לו כזה אחד על הראש, מרום ענפיו הגבוהים. אז למזלי זה לא קרה לי, אבל ראיתי למרגלותיו כמה שנפלו ממנו. ומאז אני נזהר לידו. הנה ככה נראה העץ, וככה האיצטרובל:
 
ארנבונים
זוכרים שסיפרתי על הארנבונים החמודים שמסתובבים בחצרות שלנו, מתפרנסים בהנאה משלל הצמחים הירוקים הגדל בסביבה המטופחת ומתרבים כמו ארנבים? בקיצור, יש לנוכחותם תופעת לוואי שלילית – הנוכחות הזו שלהם מושכת לסביבה מדי פעם קויוטים, שמחפשים גם הם פרנסה לגורים. אלו מין זאבים קטנים, מעט יותר גדולים משישי שלנו, וכשהם מסתובבים בלילה בסביבה כל הכלבים של השכונה (ויש הרבה) פוצחים במקהלת נביחות רועמת ואקסטטית. זה לא ממש נעים להתעורר ככה כמה פעמים בלילה ולנסות להרגיע את הכלבה המרוגשת.  ואלו החברה שלא פירנסו בינתיים את הקויוטים:
 
קניבליות שבלולית
כפי שזכור לכם, יש לי מול הבית מצעד שבלולי, כל בוקר שאני יוצא לעבודה. אז יצא לי שוב להתבונן וראיתי תופעה מעניינת – החברה לא צמחוניים מובהקים, הם קניבלים. אם איתרע מזלו של אחד לפגוש מקרוב מדי נעל של איזה שכן, והוא נשאר מרוסק על השביל, מוצאים אותו חבריו אח"כ וחוגגים לזכרו משאריותיו. לא יצא לי לצלם כזה, אבל מצאתי אחד שנראה כמו שניצל בנס מגורל דומה:
 
פרחים
כבר די יבש בסביבה, וכמעט שאין פרחי בר. אבל בכ"ז יש מאחורי הבית שטח שבו גדלות בר חמניות (לפחות ככה הן נראות). אז ברור שצילמתי. קבלו בכיף – פרחים לשבת :
 

שבת מהנה ומוצלחת לכולנו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)