יום שישי, 28 בינואר 2011

מרכז המדיטציה באוהיי

 
העיירה אוהיי ממוקמת בתוך עמק יפה וירוק, כ-100 ק"מ מצפון מgרב ללוס אנג`לס. שמה ניתן לה ע"י בני שבט ה- Chumash, ומשמעותו "עמק הירח". העיר מאופיינת באוירה בוהמית, מתקיים בה פסטיבל סרטים שנתי, מתגוררים בה ידועי שם רבים בתעשיית הסרטים, יש בה גלריות רבות ולא מעט פעילות תרבותית ואומנותית.
העיירה משכה אליה מגוון פעילויות ואטרקציות הקשורות בנושאים רוחניים, ואך טבעי שיהיה בה גם מרכז מדיטציה. ואכן, כזה יש שם – יפה, מטופח, מזמין. במקום מתקיימות פעילויות שונות – קונצרטים, מדיטציה קבוצתית, קורסים במדיטציה, פסטיבלים ועוד פעילויות מגוונות בנושא האמור.
לפני למעלה מ-20 שנה עשיתי קורס למדיטציה טרנסנדנטלית, ותרגלתי את העניין באופן מוקפד כשנה בערך. מספיק זמן כדי לחוש בתופעות החיוביות של העניין עלי. לא אכנס עכשיו לסיבות בגללן לא התמדתי, כי לא ברור לי העניין בעצמי. אבל הזיכרון של מדיטציה, במיוחד זו הקבוצתית העלה בי סוג של געגוע וחיוך, כי שקט של קבוצה הוא חזק ועמוק הרבה יותר משקט אינדיבידואלי.
אז עשינו סיבוב במקום, הלכנו לאורכו של גן מקסים המשקיף על העמק, נשמנו עמוקות את האויר המבושם של המקום (לא ברור מה מפיץ את הריח, אולי הנרקיסים, אבל כנראה שלא רק), פגשדנו עוד מבקרים שמאוד התעניינו במבטא ובכיתוב העברי שעל הכובע של החברה.
אז כדי שגם אתם תבינו כמה יפה המקום, להלן צרור תמונות:
 
משם ירדנו לכיוון מרכז העיירה, לשיטוט רגלי ולהצצה בגלריות (שעליהן אולי עוד אספר) ולביקור בחנות הספרים (שעליה כבר סיפרתי).

סוף שבוע מוצלח ומהנה לכולנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)