יום שישי, 7 בינואר 2011

פרידות


בשרביט לסיכום 2010 בבלוגיה, שאל בצלאל שאלה הנוגעת למנויים – כמה יש היום וכמה יתווספו, או יגרעו במהלך השנה. בתשובה כתבתי שככל הנראה יתווספו, אבל כנראה שגם יגרעו חברים מהרשימה. רק שאולי לא נבחין בנגרעים כי לא ניתן תמיד לקשר את הדואל לדמות המוכרת, ושבכלל לא ידוע מי נמצא שם במסרים.
אז חשבתי על החברויות שפה. רבים נכנסים לחיינו דרך הבלוג, וגם אנחנו לחייהם. פעמים רבות החברים נכנסים גם ללב, ולא פעם זה מוביל לקשר ארוך טווח שגם מדי פעם פורץ החוצה מהוירטואליה לחיים האמיתיים.
אבל יש וקשרים פה דועכים. לפעמים חברים ממשיכים להיות פה בתפוז, אם כי מדללים את נוכחותם בבלוג שלנו. המציאות הלחוצה או הטעם המשתנה מרחיקים, עד לניתוק מלא, או כמעט מלא. יש וקשרים ניתקים באחת, מסיבות שונות.
אבל קורה שחברים שהיו קרובים לליבנו, נעלמים מחיינו בקלות מתסכלת. לפעמים זה ממש מיידי, לפעמים החברים הולכים ומתפוגגים, מתרחקים מהבלוגיה והתפוז בלי להשאיר כתובת ועקבות. לפעמים באים לסביבה להבלחה קצרה, מעין אמירת שלום קצרה שאחריה שוב היעלמות ארוכה.
אז חזרתי אחורה, לרשומות מלפני שנה בערך, לראות מי היה בסביבה, מי בחר לדלל אותי (לא נעים אך מובן) ומי נעלם לנו לגמרי, או כמעט לגמרי. ולחברים היקרים שנעלמו מהסביבה אני מקדיש את הרשומה הזו, ואת ברכתי לשנה טובה ואיחולים לחזרתם:
Aussie Girl – היא אירנה, הצלמת האוסטרלית המוכשרת, נציגת התפוז ביבשת הרחוקה ההיא. אירנה מגיעה לפעמים לומר שלום, ולקוות איתנו הקוראים שיהיה לה קצת יותר זמן להיות כאן יותר, מה שנראה שלא כ"כ מצליח. הפסד של כולנו.
thelovelytalie1 – טלי המצחיקה, השנונה, והאינטיליגנטית, שהלכה ונעלמה מסביבתנו. אז אם אתם רואים אותה בסביבה, תמסרו לה שהיא חסרה.
פל – שכותבת על החיים, הספרים, הבישולים ובכלל על הכל. מתישהו נעלמה מסביבותינו בסביבות ספטמבר. את חסרה, פל.
אבי האחד1 – הלא הוא דניאל, המשורר הרומנטיקן של הבלוגיה, שכתב ופרסם בקצב מסחרר, עד שנדם באחת. השארת הרבה זכרונות טובים, איש צעיר.
שבריר שניה – שכתבה את חייה, שלא פעם כואבים ומתלבטים, והלכה ונעלמה מסביבותינו, עם מציאת האהבה. מקווה שהאהבה תמשיך לה, גם במחיר של הזנחת הבלוג.
פרה קטנה וחמודה – החמודה השנונה מהדרום, שנעלמה מסביבותינו. נעתן למצוא אותה בפייסבוק, אבל את התפוז הזניחה. את חסרה, יקרה!
nisso167 – הצלם המוכשר שמתנהל סביבנו בפרצים של אנרגיה – בא ויוצר שפע, ואז נעלם לזמן רב. מקווה שתחזור מהר וגם תישאר, ניסו.
Aליזבת Bנט – האישה המיוחדת הזו, אמנם באה לא מזמן לומר שלום קצר בתפוז, ורק הזכירה לכולנו את הגעגוע. מקווה שתחזרי, בנט.
המטבח של סברו – אשת המטבח, שהביאה שלל מתכונים וניחוחות בישול מכרים. נעלמה מסביבותינו באחת בסביבות מאי. מקווה שתשוב.
perhay – נציגת העמק, ותפוצת ארגנטינה. מאבדת מומנטום כאן בבלוגיה בחודשים האחרונים. מקווה שלא תיעלמי לנו לגמרי, פנינה.
אפרת מים עמוקים – חלקה איתנו את התהליך המקדים ללידת ביתה, ותקופת ינקותה של התינוקת. מתישהו סגרה את הבלוג ונעלמה מהסביבה. מקווה שהחיים מאירים לה פנים, ושאולי תחזור לסביבה.
ניבנוב המגניב – אריה, הרומנטיקן הרגיש שהיה מביא לנו שירים משלו. איבד מומנטום ונעלם לנו סופית במאי. מקווה שהבריאות והחיים בכלל טובים, ואולי גם הוא ישוב לחדוות היצירה והשיתוף.
בסימן קריאה – את בלוג הספרים שלה כבר זנחה עוד בסוף 2009, אבל הפסיקה להשאיר תגובות וסימנים סביב תחילת 2010. מאחל לה כל טוב, ותקווה לראותה בסביבה.
yael d a – אישה צעירה, כואבת, כנה, גלוייה וכשרונית. כמה חבל שנעלמה לפני כשנה. מקווה שצצה בניק אחר שאני לא מזהה. בהחלט חזרה לי בסביבה.
הדרך לשם – גם המוכשרת הזו, ששוררה שירים וכתבה סיפורים מרתקים, נעלמה לנו בערך ביולי.
נהייהעמומה – הכותבת המוכשרת והאישה המיוחדת הזו זנחה את הבלוג שלה באוגוסט. עוד ניצפו מופעים נדירים שלה במחוזותינו, אבל ממש מעט כאלה. תקוותי שלהט היצירה והשיתוף יחזיר אותה אלינו בהקדם.
צבע מים – בלוגרית מעניינת שכתבה על אומנות וספרות, ונעלמה די סמוך לתחילת השנה. מקווה שתחור בקרוב. ובעקבות מסר ששלחתי, גיליתי אותה בבלוג אחר, כאן.
Luli Who – הצלמת המוכשרת שהביאה לנו תמונות נהדרות מהארץ והעולם, שאיבדה מומנטום בחודשים האחרונים.
smadarismadar – האישה התוססת שחלקה את חוויותיה מעולם הדייטים של האנשים בסיבוב השני. נעלמה מהסביבה בסוף ינואר, אם כי הבליחה פעם בודדת גם באפריל.
mygodsing – אלירן היקר, שעושה לאחרונה סימנים של קמבק. מקווה שישאר איתנו, הצעיר המוכשר והרגיש הזה.
אישה ממקום אחר – "אישה עם מחשבות" כתבה על הבלוג המרתק שלה, שאותו הפסיקה לתחזר כבר באוקטובר 2009. עוד הראתה בסביבה סימני נוכחות, אבל לאחרונה נעלמה לגמרי. כולי תקווה שתשוב.
אני נוהר – הפסיקה לפעול בבלוג שלה עוד בסוף 2009. גם היא עוד נראתה בסביבה, בתגובות נבונות וכייפיות, אבל גם זה הפסיק לה. חבל..
קדחת צהובה – האישה המדהימה הזו מזכה אותנו לפעמים בביקור נדיר. אז מכיוון שהיא עוד בסביבה, יש בסיס לתקווה שתשוב אלינו במרץ מחודש. או לפחות באיזו סדירות סבירה.
שלי – גם שלי, אישה נוספת ומיוחדת בסביבה, הפסיקה להגיב ולתחזק את הבלוג שלה בספטמבר האחרון. מקווה שבכ"ז היא בסביבה, ונחזור ליהנות מרשומות מעניינות ומאישיותה המיוחדת.
תגל – היתה מאוד פעילה בניהול פורום ספרים, בקומונות ואצלה בבלוג. היא בהחלט חסרה לי פה בסביבה, ומקווה שתשוב.
מטוב עד רע – הבלוג של האיש המוכשר, שבאופן מפתיע הודיע שהוא נעלם. וכך בדיוק עשה.

בעקבות הכנת הרשומה, השארתי להם מסרים של געגוע. מקווה שיגלו את המסרים, ואולי יאותו לומר שלום.
תודה על הקשב והסבלנות
ושבת שלום לכולם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)