יום רביעי, 26 בינואר 2011

עוד קצת על ספרים


התחלנו את הבוקר של יום שבת בביקור קצר בחנות הספרים המשומשים המקומית. דווקא לא חיפשתי ספרים הפעם אלא פאזלים. רק שכאלה לא מצאתי, אז בכ"ז הצצתי כמה דקות במדפים. לא היתה לי הרשימה, אז ויתרתי, ויצאתי בידיים ריקות. לא נורא, בינתיים יש לי מה לקרוא (כ-200 מהם..).
אח"כ הגיעו חברים, ויחד נסענו לטיול בעיר ההררית היפה שגם עליה סיפרתי כבר – אוהיי. לא אפרט הפעם על כל מה שהיה בטיול הזה (כנראה בנפרד), אבל בהחלט תכננו על חנות ספרים מיוחדת שעליה המליצו החברים.
בדרך שוחחנו קצת על עתיד הספרים. נראה שהספר, כמוצר פיזי, הולך להיעלם די בקרוב. כאשר הקוראים האלקטרוניים יהיו איכותיים יותר, ויאפשרו גלישה אינטרנטית מלאה (וזה מאוד קרוב עם הקוראים האלקטרוניים),  זה יחסל די מהר הרבה מענף הספרים. הרי לא יהיה צורך בחנויות, ובמלאים, ובהרבה מהההשקעה של היום.
הרי סופר יוכל לחבור לעורך, ולמכור במחיר מאוד אטרקטיבי את התוצרת שלו. ואם ירצה, יוכל להשקיע יותר בשיווק ובפרסום, אבל ללא התשתית הפיזית הנדרשת כיום עבור רוב הספרים. ויש עוד הרבה יתרונות לעניין. מזל שבינתיים יש לי מספיק מה לקרוא לפני שיעלמו הדפים החביבים.
ובכן, הגענו לחנות המדוברת. זו חנות פתוחה, במעין חצר יפה וגדולה, ושם המון ספרים משומשים במגוון עצום של נושאים. יש שם שולחנות נחמדים לישיבה ועיון, וצוות חביב, ואוירה כייפית, ואפילו חתול/ה שהזכיר לי קצת את דיואי שעליו כתבתי לפני כמה ימים, רק הרבה פחות נחמד/ה. אז במקום לבלבל את המוח ביותר מדי מילים, קבלו כמה תמונות מהמקום:
 
ולמרות היתרונות האלקטרוניים, ולמרות כל מה שנאמר למעלה, אני מקווה ומאמין שתמיד יהיה מקום לספרים כמוצרים פיזיים – לעלעל, לקשט בהם את הבתים ולמשמש בהנאה. יהיה חבל אם חנויות יפות כאלה יעלמו מהנוף.

המשך שבוע מוצלח לכולם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)