יום שישי, 14 בינואר 2011

פיל לבן

אתמול נסעתי לבקר את החברה מהמפעל בו עבדתי פה לראשונה בארה"ב. תיאמתי את זה במיוחד ביום שבו הם חוגגים את חגיגת הסיכום של השנה שחלפה.
באופן כללי, הם סבלו מאוד מהנפילה בכלכלה האמריקאית. עוד בזמן שלי שם עבדנו קשה כדי להתאים את שיטות העבודה לתנאים הנדרשים, פעילות שבזכותה ניצל המפעל מהפסדים כבדים והוא שורד עד היום.
היה כיף לסייר ולראות איך המשיכו בתהליכים לשיפור, איך שדרגו את מה שהתחלנו עוד יותר, איך התהליכים שאותם הטמענו משמשים אותם עד היום. היה משמח לראות את החברה הטובים שמחייכים ומרוצים מהעבודה אותה הם עושים. גם מעציב היה לא לראות שם כמה מהחברה שמסיבות שונות עזבו במרוצת השנה וחצי האחרונות מאז שראיתי אותם לאחרונה.
לאחר כשעה וחצי של סיור, לחיצות ידיים וחיבוקים חמים, עברתי יחד איתם ליהנות מארוחת הצהריים בסגנון מקסיקני שהוזמנה לכולם. אחריה התחיל טקס חביב לסיכום השנה. הטקס כלל שעשוע נחמד של חלוקת פרסים נחמדים בתקציב צנוע. אחריו תעודות הוקרה לעובדים ותיקים שציינו 5,10,20,25 שנות עבודה. אח"כ פרסים לקבוצה של עובדים שגילו מחשבה "מחוץ לקופסה" והפגינו מקוריות ויוזמה מיוחדת. בהמשך פרסים לצוות ששיפר את סביבת עבודתו באופן הבולט ביותר, ולעובד שתרם אישית הכי הרבה לשיפור סביבת העבודה. והחלק הזה הסתיים בתעודה ושי מרשים לעובד המצטיין המפעלי.
כשהסתיים השלב הזה, נותרה עדייו מאחור ערימה עצומה של מתנות באריזות מהודרות. לשאלתי, הסבירו לי שזה בשביל השעשוע של "הפיל הלבן". הסתבר שזה מין משחק שכזה, שזו השנה השניה שהם משתעשעים בו. כל עובד מכין מתנה ארוזה יפה של משהו קטן ומיותר ממה שיש לו בבית, עוטף אותו יפה בעילום שם ומצרף לערימה.
וכאן מתחיל המשחק. לפי סדר הישיבה (שאת כיוון ההתחלה קובעים בהגרלה) עולים החברים לבמה ובוחרים אקראית מתנה מהערימה אותה הם פותחים באופן פומבי. כל אחד רשאי לבחור כאמור מהערימה, או לקחת מתנה שכבר נפתחה מחבר אחר, אם מצאה חן בעיניו, ואז מי שלקחו ממנו קם וחוזר על העניין – בוחר מהערימה או משלל המתנות שכבר נפתחו. כל מתנה מוגבלת ל-3 לקיחות, ואז היא נשארת אצל האחרון.
היו שם מתנות מצחיקות – קלטת וידאו של סרט משנות החמישים, סוכריה מוזרה במשקל של כ- 1 ק"ג, זוג גרביים, סט כוסיות ליקר זעירות, אולר, ווקמן קסטות ישן, סרט DVD, בובת דובי ענק, דובון קטן, מאג לקפה, שישיית בירה, נעלי בית ורדרדות, סט סבון לאמבט, ערכת צעצועי פלסטיק לנשים, פסלון פיל לבן (בתמונה הראשונה), דיסק של ג`סטין ביבר, זוג גרביים, זוג נעליים, מפצל USB, מטריה, רדיו, סלסילת ממתקים, צלחת דקורטיבית, מסגרת קיטש`ית לתמונה, חגורת מחטבת, ספר הדרכה כלשהו, נורת גינה ננעצת בקרקע, רמקולים מתקפלים למחשב, בקבוק יין לבן, בקבוק יין אדום ועוד הרבה שטויות נוספות שאני כבר לא זוכר.
הסוכריה הענקית
 
קלטת הוידאו, שלא פשוט לצפות בה היום
 
כל פתיחה לוותה בצחוקים, וכל לקיחה לוותה בהרבה אקשן שהחזיר את בעליה לסבב הבחירה מחדש. בקיצור – אקשן שהעסיק את כולם למשך כשעה וחצי של הנאה משותפת. ומכיוון שגם אני מאוד נהניתי, התחשק לי לספר על העניין.

תודה על הקשב והסבלנות
ושבת שלום לכולם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)