יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

צפון קליפורניה - המשך יום שלישי צפונה



לאחר הבילוי בגנים (שהוליד 4 רשומות מלאות תמונות), איסוף הליידי מהמלון ודאגה לענייני אוכל, פנינו לנסיעה צפונה. היעד לאותו יום הוא להגיע עד העיר Eureka, נסיעה של כ-215 ק"מ. לא הרבה. אבל רובה בדרך הררית מתפתלת, שהופכת את העניין ליפה הרבה יותר.

כבר ביציאה מהעיר יש  פארק קטן וחביב. מכיוון שרצינו להציץ שוב לחוף (לא יצא ללידי כי בבוקר הייתי כאמור לבד), ומכיוון שהמדריך של AAA  המליץ, נכנסנו לגיחה. מבט קצר לאוקיינוס ולחול השחור המוזר שלו, המכוסה בכמויות עצומות של אצות ימיות שנפלטות החוצה (מריח ולא ממש יפה), אז צילמתי קצת, וזה מה נתפס בחיישן המשובח של סוניה:




הדרך ממשיכה משם צפונה על כביש מס'-1 המפורסם, 45 ק"מ של נסיעה לאורך החוף, כשמדי פעם עוצרים לצילום (או כמה..):






הדרך פונה שם מזרחה, מהחוף לעבר ההרים, שם תיפגש עם הכביש המוכר מליד הבית, ה-101. אבל לפני ה-101 מצפים לנו עוד כ- 25 ק"מ של דרך הררית מתפתלת ומיוערת, ובעיקר יפהפיה. נוסעים לאט, אבל כדי לצלם צריך לעצור. וזו גם הזדמנות מצויינת להפסקת נשנוש:



עולים על ה-101. מוזר קצת שאותו כביש שעובר במרחק הליכה מהבית שלי, מגיע עד לכאן (ועוד הרבה צפונה, עד לגבול קנדה הרחוק). אבל לא להרבה זמן, כי אחרי כמה ק"מ פונים ימינה, לדרך צדדית ומקבילה ל-101, הדרך הישנה שנקראת Avenue of the Giants, כי הדרך עוברת ממש בתוך יער עצי ה-Redwood הענקיים – העצים שאחד מהם הוא הגבוה בעולם (ולא מגלים איפה הוא מחשש לשלומו, אבל הוא בסביבה).

כבר בהתחלה מבחינים בגלריה לצד הדרך. רעיון נחמד להציץ פנימה, ושוב להשתמש בקסם של "בלוגר" כפותח דלתות ולקבל אישור לצלם. אז זה הקישור לאתר שלהם, ואלו הצילומים של הפריטים היפים מעץ ואבן שמוצגים שם:






נוסעים ועוצרים לסירוגין, ומצלמים מדי פעם, כולל בפיקניק המאולתר שעשינו על אחד העצים הקטנים שהיה מוטל שם בצד:



















המשכנו על השדרה הזו, שאחרי כמה ק"מ נוספים התאחדה עם ה-101 שהוביל אותנו לעיר הבאה – Eureka, למלון שהוזמן בבוקר. פרקנו את הדברים המעטים, ויצאנו לסיבוב בעיר. עיר לא קטנה, שאור היום הארוך (עד אחרי 9:00 בערב) איפשר לנו לצלם בקלות – את הבתים המשופצים שלאורך הרציף במרכז היפה של העיר:





המשכנו באוטו לכיוון רצועת האדמה שממערב. לא היה מעניין מדי, אבל מפעל עיבוד עץ (ככל הנראה ללוחות לבידים) סיפק מראה מעניין של הררים עצומים של בולי עץ, מלאי הממתין לעיבוד:





ובאותה פינה על הדרך, פרחים עדינים שנראים כתורמוסים, אבל בצבע צהב חיוור:



מן הסתם, צריך להתארגן לארוחת ערב. לא רחוק מהמלון, בנסיעה, אנחנו מבחינים במבשלת בירה. זה תמיד מקום נחמד לטעימה מהבירות המקומיות ואוכל לא רע. וזה בדיוק מה שיש שם, בתוספת הרבה אווירה וכיף. אז הזמנו מנות, ומבחר של 10 בירות לטעימה. ומן הסתם, גם שם צילמתי קצת, והנה מה שאפשר לפרסם:





יום כייפי, של טבע ומראות יפים.
וכצפוי - על ההמשך בהמשך..


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)