יום שלישי, 17 ביוני 2014

בלוגיה

משיחות עם החברים פה בבלוגיה, וגם ממה שאני מכיר אישית, היה ברור שיש מה לשפר בבלוגיה. יותר מדי חברים עזבו, או סתם דיללו פעילות כי איבדו חשק, והתחושות הכלליות לא נוחות. אז היה לי ברור שבביקור הזה אנסה לסייע. תאמתי מפגש במשרדי התפוז עם דן, מיטל ועדי, וכיוונתי להשיג כמה מטרות, מעבר להיכרות אישית, שחשוב לי לשתף איתכם כאן:

מידע מהבלוגרים לתפוז:
נכון שלא קיבלתי מינוי מאף אחד כנציג רשמי, כי אין כזה תפקיד. אבל משיחות רבות בינינו הבלוגרים היה לי די ברור מה רצוי שידעו בהנהלת התפוז בקשר לצרכים שלנו, לדגשים שחשובים לנו, ולתחושות שיש לכמה מאיתנו בנוגע למה שקורה. וזה מה שעשיתי. הנה עיקרhי הדברים:
  • הבהרתי שוב כמה חשובה לנו האמינות הטכנית, הטיפול היסודי בתקלות והמעקב אחריהן. ובעניין הטכני החשוב הזה, רצוי לשתף אותנו באופן מעמיק יותר ורציני יותר בשינויים מתוכננים.
  • גם הועבר המסר לגבי מידת החשיבות של השקיפות ואמינות הדיווח, כך שלא נחוש שקולנו לא נשמע או שלא סופרים אותנו.
  • העברתי את המסר שלא פעם יש תחושה שהבלוגיה לא ממש מעניינת אותם (ועל כך בהמשך).
  • גם המסר הכללי שמיעוד היוזמות בנוגע לפעילות הבלוגיה (נושאים חמים, שרביטים ויוזמות פעילות), משרה אווירת נכאים שלא מעודדת יצירה.
מידע מהתפוז אלינו:
היה לי מאוד חשוב להבין מה עמדת ההנהלה בנוגע לבלוגיה כולה. כי היו ספקות כמה היא בכלל חשובה לתפוז, ומה קורה שם במערכת. להלן עיקרי הדברים שחשוב לי מאוד להעביר כאן, כי הם די שונים ממה שחשדתי וחשדו אלה שהיו איתי בקשר בנושא:
  • הובהר לי היטב (עם תימוכין סטטיסטיים), שלבלוגיה יש ערך גדול מאוד לאתר, מבחינת החשיפה והנוכחות. לא פחות מהפורומים. לכן ברור שיש להם את כל הכוונה להתייחס אלינו ברצינות ראוייה. ובקיצור – נכון שהיו טעויות, נכון שטכנית היו לא מעט בעיות (ופאשלות ענקיות), אבל מקורן אינו בזלזול.
  • עדי מנהלת הבלוגיה עסוקה בתפקידה זה במשרה מלאה וברצינות שלמה. הובהר לי שיש בקנה יוזמות חדשות שיגרמו לנו לחוש בתנופה חדשה. ובהקשר הזה כבר פורסמה יוזמה נוספת, שהבנתי שהיא מוצלחת במיוחד.
  • יש נכונות להאזין לצרכינו, וכולם מוזמנים לפנות במסרים, דואלים וטלפונים למיטל ועדי, ולשתף ברעיונות ובעיות. ובנוסף, גם יוזמות נוספות בתחום הזה יורגשו בהמשך. ובמילים כלליות - כל הצעב תתקבל בברכה ותיבחן ברצינות ראוייה.
  • השינוי של מבנה הבעלות על התפוז מאפשר תכנון ארוך טווח של פעילויות, מה שיאפשר שיפורים במגוון היבטים.
הצעות שיפור
אחד מיסודות הפעילות המקצועית שלי בארגונים נוגע בשיפור המתמיד. אז יחד עם הצוות העלינו כמה הצעות שיפור, שאני מקווה שייושמו באופן שבו כולנו נרגיש בשינויים החיוביים. גם סיכמנו שנמשיך לשמר את ערוץ התקשורת בינינו פתוח. אבל מתבקש להשאיר את הדיונים הללו ביני לבין הצוות (כמו שאני עושה עם ארגונים אחרים), אז אסתפק בכך.

ולסיכום – שמחתי מאוד על ההזדמנות להיפגש עם הצוות, ואני שמח מאוד שהיתה לי ההזדמנות להתרשם מהכוונות הרציניות של הצוות בנוגע לבלוגיה. ועל כולנו לסייע, כדי שביחד נהנה וניווכח בהצלחה. ואם יש ביקורת – עדיף ללא ציניות לשתף בה, ולהיות חלק ביישום השיפורים. הרי זו ההנאה של כולנו כאן, ובידנו לשפר את האווירה.

על יתר החוויות והאירועים הרבים של הביקור הזה – בהמשך, אחרי שאנחת מהטיסה הארוכה (שאוטוטו יוצא אליה).


וגם אגיע להשלים פערי קריאה, אז לא להתבאס..



להתראות בביקור הבא, ולהקראות כאן, ביחד בהנאה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)