יום שלישי, 3 ביוני 2014

קצרים 5-14

אני לוחץ על פרסום הרשומה מנמל התעופה. אוטוטו אנחנו עולים על המטוס שייקח אותנו לציריך. שם נטייל כמה שעות, ונמריא שוב לכיוון הארץ (טוב, האמת שהתמהמהתי עם הפרסום, וכבר נחתתי) כתבתי כבר על הביקור הזה, ובטח אצבור בו מטען חוויות גדול שיפרנס לא מעט רשומות פה בבלוג. גם שני מפגשים מתוכננים, ואולי יהיו עוד (ובהזדמנות, מי שמתכנן להגיע למפגש בבית הקפה, אנא כנסו לרשומה וענו על הסקר, ממנו נלמד כמה מגיעים וניערך בהתאם).

אני מתאר לעצמי שבשבועיים וקצת אצבור פה הרבה פערי קריאה, כי אהיה עסוק בליקוט חוויות חדשות. אז אנא קבלו את זה בהבנה. אבל מכיוון שצבאתי כבר מטען נאה של רשומות מוכנות, אני משער שאנצל את הזמן לפרסם אותן גם במהלך הימים הקרובים. אז אולי בכ"ז תראו כאן פעילות שלי, מעבר לפעילות שתיכננו כאן יחד.

אבל המדור הזה מיועד בעיקר לסיכום החודש הקודם, וזה גם היה די עמוס בפעילות וחוויות שונות, אז להלן עיקרי הדברים, וקצת טיזרים למה שיגיע בהמשך:

ספורט
כרגיל בנושא הזה, לוקח יותר זמן לתכנן ולדבר על זה מאשר לעשות. ובכ"ז, בעידודו הנמרץ של אביב, החודש התחלנו לעשות יחד ספורט. זה אומר שאנחנו צועדים יחד, נרשמנו והתחלנו להתאמן במכון הכושר השכונתי שאליו אנחנו צועדים ברגל, ומדברים גם על חזרה לרכיבה על אופניים. כנראה אחרי שאחזור מהביקור בארץ. גם מעט הכושר שכבר נבנה כנראה יתמסמס בחופשה הבאה, אבל בנושא הזה – כל מה שעושים זה משובח. אז אחזור לזה שוב אח"כ. לא נורא..

לשכת המסחר
אולי יצא לכם להיתקל בביטוי הזה – לשכת המסחר, או באנגלית Chamber of Commerce. עד היום גם לי לא היה ממש מושג על מה זה. אבל יצא שהכירו לי את הקונספט – זו בעצם רשת חברתית עסקית של בעלי עסקים, שמכירים אחד את השני ועוזרים אחד לשני לקדם את העסקים. ישנם אירועים שונים שהלשכה הזו מארגנת, שבהם מכירים אחד את הזני טוב יותר ומפתחים קשרים. הוזמנתי כאורח לשני מפגשים כאלה, והיה בהחלט מוצלח. אז כשאשוב הביתה ארשם לחברות בלישכה הזו, ומקווה להגדיל בכך את מעגלי ההיכרות העסקית שלי. אני מניח שאספר עוד בהמשך.

בגינה
הגנן שלנו גורר רגליים באופן מביך, וטרם סיים להתקין את מערכת ההשקיה לכל השטח שמאחורי הבית. כואב לי הלב לבעוט בו, ולהשלים את העבודה לבד (ואני כנראה גם מתעצל). אז בינתיים אני משקה את העצים הצעירים בצינור, ומשהה את הפיתוח. אבל לא התאפקתי, וזרעתי זרעי דלעת ערמונים, שהוצאתי מהדלעות מהן נהנינו בעונה הקודמת. הם עוד ממש קטנים, אבל אני מצפה מהם לגדולות (ועסיסיות). הנה, ככה הם נראים, הנבטים הזעירים:



חיסכון במזגן
חודש מאי, בדומה לארץ, זה חודש עם מז"א הפכפך. יש ימים קרירים, יכולים להיות מדי פעם גם טפטופים, אבל לרוב הימים חמים. ולעיתים חמים מאוד. וכשחם, מדליקים כמובן את המזגן. ואז גם חשבון החשמל טופח, ויש ימים שאפילו הוא מתקשה לעמוד במשימה. אז הכנתי לו סיוע – אתם אולי מכירים את מערכות הערפול שמקררות את האיור עם רסס עדין של מים, נכון? אז הכנתי כזו אחת סביב המזגן, להקל עליו את העבודה ולחסוך גם בצריכת החשמל (במחיר זעום של מים). טרם בדקתי כמה זה חוסך, אבל נראה שזה יעיל. הנה, ככה זה נראה:


כרטיס ברכה
באחת הגיחות היומיות לתיבת הדואר, מצאתי מעטפה נאה, ובתוכה כרטיס ברכה מקסים מליאור (הידועה במחוזותינו בתור חתולי השמיני). פתחתי ומן הכתוב הבנתי שהחידה אליה התכוונה ליאור ברשומה הזו, היתה מכוונת אלי, כי הייתי אמור לזכות את הכרטיס מראש, שהרי הוכן מכרטיסי הביקור שלי, ששניים מהם נתתי לה בביקור הקודם.

הם באמת יפים, הכרטיסים, אבל לזכותי אומר שלא אני עיצבתי אותם, ובקושי השתמשתי בהם. הם נועדו לעניין ספציפי (שימוש של יומיים, בערך), ומאז לא יצאו מהמגירה. טוב שליאור עשתה בהם שימוש נהדר (דוגמת העלים היא מצידו האחורי שי הכרטיס), וגם שימחה אותי מאוד עם הכרטיס היפה. תודה, יקרה. אביא לך עוד מהם. הנה צילום של הכרטיס היפה, בקישור ישיר למקור ברשומה:

אומנות הצילום
לצערי, החודש היתה לי הזדמנות להיזכר בהיבט תרבותי ישראלי לא ממש חיובי. לאחר שעקבתי בשקט אחרי פורום אומנות הצילום פה בתפוז, החלטתי להצטרף. הצגתי את עצמי, שיתפתי בכמה תמונות משלי שזכו למחמאות והערות בונות, והתחלתי משתתף, בעדינות, בפעילות הפורום. כשלושה שבועות של מעקב בשקט יחסי, יצרו אצלי את הרושם שהפורום רדום למדי. לא דומה בפעילות לפורומים אחרים שאני מכיר (דף מתחלף שם כל 4 ימים בממוצע, כלומר ממוצע של כ-4 הודעות ליום). אז אחרי שחשבתי על משהו שיכול להיות נחמד ולהעיר מעט את הפורום הישנוני, העליתי את ההצעה מתוך כוונה לראות אם יש מי שמתלהב ממנה וישתתף, וכך גם יבינו (תוך הדגמה) למה הכוונה.

מה שקיבלתי זה מבול של עויינות, כעס (איך אני בכלל מעז לשנות להם את כל הפורום), והתלהמות מכוערת, כשלדיונים מגוייסים בלהט עצבני גם סטאלין והיטלר (להדכים לי שלא כל שינוי הוא בהכרח טוב). אז איחלתי להם להנות יחד בהמשך, אבל בלעדי. ואני תוהה למה זה צריך להיות ככה, ולמה דבר כזה מציף כאלה יצרים, כזה זעם וכזו תחושה של צורך במגננה מהגורם העויין שמעז להציע משהו אחר קצת).

אורחים מהארץ
החודש זכיתי כאן לשני ביקורים נהדרים. הראשון היה של אדם, שאיתו יצאתי לטיול של יומיים בהרים. עוד יגיעו הרשומות מהטיול הזה, שכלל הרבה צילומים נהדרים. הנה דוגמית:

ביקור מהנה נוסף היה של הבלוגרית האהובה והבשלנית הדגולה – בתיה דורון. לא טיילנו, רק בילינו יחד פעמיים, בחצר של גל. תודה על פתיחת הבית, השולחן והלב, חבר יקר. היה ממש כיף! וכיף שהצליח לנו במלאכת הפיתוי כאן בבלוג, למשוך אתכם לסביבה שלנו. אז אחרי עננת ובתיה, מחכים גם לכם devil

מעשיהו
נראה לי שמצעד הבכירים שצעד לכלא קיבל החודש תגבורת מרשימה. עושה רושם שלאגף האחמ"ים של המוסד היה צריך עוד פיגורה חשובה כדי שיוכר כ-VIP  אמיתי. הרי היו שם בעבר שרים, בנקאים בכירים, עו"ד מהצמרת, חברי כנסת, רבנים, ואפילו נשיא כבר מפאר בנוכחותו את האגף. אבל כדי שיוכר כVIP  של ממש היה צורך בעוד פיגורה רצינית. ולצורך העניין צורף גם רוה"מ לשעבר, מר אולמרט, לרשומה המכובדת. ואני תוהה, מה נסגר איתה, עם המדינה. וכמו שאמר כבר חבר טוב שלי, למרבה הצער, המדינה אינה מדינה מתוקנת, זו מדינה בתיקון...

על כל השאר (ויש כאמור לא מעט), כבר בנפרד.
איחולים לכולנו לחודש מאי אביבי ונעים, ולהתראות ממש ממש בקרוב!

ושוב תזכורת בנוגע למפגש בבית הקפה גרג ביום רביעי, 11/06: למי שלא ענה לסקר, אנא עשו זאת. זה דרוש כדי לאפשר למקום להתארגן.

ובנוסף, אם נדרשת לכם מנה טבעונית, אנא כתבו לי במסר כדי שנוכל לאפשר למקום להתארגן. תודה, ולהתראות ממש בקרוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)