יום חמישי, 12 ביוני 2014

כבר סיפרתי פה שאדם, חברי מילדות, מגיע מדי פעם לסביבה שלנו לענייני עבודה, וזו הזדמנות נהדרת למפגש, טיול וצילום. עוד בביקור הקודם תכננו שבביקור הבא ננסה לעשות משהו קצת יותר גדול משיטוטי טיול בסביבת הבית הקרובה. ואכן, כשהוא הודיע לי שהוא מתעתד להגיע באמצע מאי, התחלתי לבחון אפשרויות טיול משותפות. חשבתי על הפארק הלאומי של עצי הסקוויה, או על הרי המזרח, מהם התלהבתי בסדנת הצילום בספטמבר האחרון. הבחירה נפלה על הרי המזרח, ה- Eastern Sierra, כי יש שם כמה אתרים שמאוד רציתי להגיע אליהם, וזה לא יצא עדיין.

בשבת בבוקר אדם הגיע אלי, ואחרי קפה קצר יצאנו בכיוון צפון מזרח. התחנה הראשונה במסלול תוכננה למרכז המבקרים בעיירה Lone Pine שעל הכביש המזרחי היפה מס' 395. מערב היבשת מורכב מכמה שרשרות הרים גדולות שמרכיבות את הרי הרוקי. והכביש נוסע בדיוק בעמק שממזרח לשרשרת ההרים הגבוהה ביותר.

בדרך עוד התעכבנו כי קפצנו לראות מה נשאר העונה ממרבדי פרגי האשולציה בשמורה בה הם גדלים. זה חודש אחרי השיא, ואמנם נשארו די הרבה פרחים, אבל על הרקע המצהיב של העשב, הכתום מאבד מזוהרו. אז אפילו לא עצרנו לצלם.

התקדמנו צפונה בדרך הארוכה, משוחחים על הא ודא, ונהנים מהנוף והביחד. משמאל ההרים הולכים ומתגבהים, ובהמשך גם מימים, חובקים יפה את העמק שהכביש עובר לאורכו יחד עם תעלת המים שממשיכה להזין את איזור LA, וגם ייבשה את האגמים שבדרך שעכשיו מנסים לשקם.

עצרנו במרכז המבקרים להצטייד במפות עדכניות וכמה טיפים. עוד עיכוב לא ארוך לסגור על חדר במלון, ועוד עיכובון לתדלוק, וממשיעים להרים שבמזרח לאטרקציה הראשונה, עליה אספר כבר בנפרד. אבל הדרך יפהפיה, ובכל תחנות העצירה הרשמיות וגם המאולתרות בדרך, ברור שעוצרים ומצלמים. הנה כמה מהתוצרים שבדרך:

נופי ההרים, שעליהם יש עדיין שלג, אם כי הרבה פחות מבשנים עברו (בצורת קשה, זוכרים?)
לידיעה - ההר שרחוק יותר עם השפיצים שמשמאל לפסגה הוא הר וויטני, הגבוה בהרי גוש היבשת של ארה"ב (כלומר לא כולל את אלסקה) שגובהו 4421 מ'.


מגוון צמחים ופרחים בנקודות העצירה השונות

כמה מהאורנים שבהם נפגשנו בדרך

חזזיות על הסלעים הכהים

ואחד חביב כזה, שדגמן בסבלנות

צלמים בפעולה


וזו כמובן רק הקדמה, כי צילמנו שם המון. ממש! מילא אני, שנוהג לצלם הרבה, אבל גם אדם שלרוב חסכוני הרבה יותר ממני 
אבל על ההמשך, כבר בהמשך (יחד עם חוויות מהביקור פה, שאותן אני אוסף בכיף).

תזכורת חשובה - ביום שבת נפגשים שוב לפיקניק + טיול (למי שירצה), בפארק השרון. הפארק ממוקם קרוב לחוף שפיים. פרטים כאן.
ומכיוון שהמפגש של אתמול היה כ"כ מוצלח, אני בטוח שלא תרצו לפספס את זה. אז ברור שבאים.
להתראות!!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)