יום שני, 20 באוגוסט 2012

הדוב הגדול - החזרה

גם אחרי הלילה השני שבו התקשינו לישון היטב, לא קמנו מוקדם מדי. וגם כשקמנו, התארגנו בעצלות נינוחה, מכינים לעצמנו ארוחת בוקר, אורזים בניחותא ומתכננים את הדרך חזרה.
נסיעה ישרה הביתה יעילה כמובן יותר, אבל למה לבזבז את ההזדמנות ולא לסייר קצת בהרים סביב, באגמים האחרים ובנופים היפים? וזה מה שעשינו. יצאנו לכיוון הבית ואני עוד ניצלתי את ההזדמנות והסמארטפון של מוטורולה לעוד כמה תמונות של האגם (אגם Big Bear, למי ששלא עקב):

בקצהו של האגם ישנו סכר שמחזיק למעשה את המפלס הנוכחי. לא גבוה מדי, לא ארוך מדי, ובכ"ז שווה הצצה. אז הצצתי, וצילמתי אותו ואת הואדי שמאחוריו:

המשכנו בדרך ההררית המתפתלת, כשהנוף היפה והעצים הגדולים מלווים אותנו כל הדרך לאגם הסמוך – אגם Arrowhead. התחלנו לעשות סיבוב סביב לאגם, מחפשים חופים עם גישה למים בדומה למה שראינו ב- Big Bear, אבל לא מצאנו אפשרויות להתקרב בכלל למים. הבתים בנויים בצפיפות יחסית, ולמעשה לא השאירו חופים פתוחים לקהל הרחב. כששאלנו תושבים מקומיים, הם לימדו אותנו להבחין בשלטים זעירים שמצביעים על מדרגות היורדות לכיוון המים. לא ממש מזמין. ובכ"ז, מצאנו שם חוף רחצה ציבורי (של האוניברסיטה) ומרינה קטנה, שם עצרנו לנישנוש של נוסף, טבילת רגליים וכמה תמונות:

המשכנו בסיבוב סביב האגם, מנסים להכיר אותו טוב יותר (הרי חשבנו לשכור ביקתה במקום, כחלופה אפשרית). לא מצאנו את אותו חוף מזמין, גם אם האגם היה יפה מאוד. אז לפחות צילמתי מנקודת תצפית:

כשהשלמנו הקפה סביב האגם, המשכנו הלאה לכיוון אגם נוסף – Silverwood, שנמצא בחלק יותר יבש, בצל הגשם של ההרים. עוד אגם שנוצר ע"י סכר כמאגר מים. למעזה, גם הכינרת כזו, כשהמפלס מוחזק גבוה מגובהו הטבעי ע"י הסכר של דגניה. השלט בנקודת התצפית מספר על מסלולי טיול רגליים, ואפשרויות דיג ושיט על האגם, כפי שראינו מלמעלה. כך זה נראה מהתצפית:

ומשם כבר המשכנו לכיוון הבית, כשבדרך עצרתי לשאול את מצלמת הוידאו של גל, כתחליף למצלמה המקולקלת שלי, שלה הייתי זקוק לעבודה ביום המחרת.
סה"כ סופ"ש כייפי מאוד, שגרם לנו להתאהב באגם Big Bear וכבר לתכנן ביקור נוסף.