יום שישי, 13 באפריל 2012

עם אופניים לסלע הגולגולת

בבוקר יום ראשון שלפני כמה שבועות, קיבלתי טלפון מגל: "איתן ודורית הציעו לנו להצטרף לרכיבה בהרי סנטה מוניקה. מצטרף?" אני לא הייתי מציע את המסלול, כי זמן לא רב לפני ניסינו לרכב שם, וזה היה יותר מדי עבור גל, בשלבי בניית הכושר שלו. "גם רני מצטרף עם אופניים חדשים" הודיע לי, ואני קיוויתי שזה לא הרבה יותר מדי גם לו. "כמו כן, תתארגן גם להליכה, כי יש מקום שבו נשאיר את האופניים ונצא להליכה בינונית למפל מעניין וכמה סלעים מסקרנים" הוסיף.
אז ברבע ל-9:00 בבוקר נפגשנו במגרש החניה שבקצה העליה הארוכה. חנינו והתחלנו את הרכיבה. הבעיה עם המקום שהוא מתחיל בעליה תלולה נוספת, שבקלות יכולה לרוקן את הבטריות למי שלא בכושר. טוב שגל ורני היו זהירים והוליכו את האופניים בניחותא בקטע התלול ההוא.
בנקודת המפגש חיכינו כמה דקות לדורית ואיתן שהגיעו מכיוון אחר על ההר, ואני צילמתי קצת את הנוף היפהפה:
הרכיבה בקטע ההוא נינוחה למדי, ובסופה שוב עליה תלולה. שם עצרנו כדי לצלם, אבל בעיקר כדי להרגע מהעליה ולהתמודד עם בריחת אויר מהגלגל הקדמי שלי. שלפנו כמה קוצים, ניפחנו קצת, ונתנו לג'יפה שבתוך הצמיג (נוזל ירוק צמיגי) לסתום יפה את החורים:
לא היינו לבד בפינה הזו שם למעלה, ואפילו לא דוברי העברית היחידים. אז אמרנו יפה שלום והמשכנו דרומה על השביל המרכזי החוצה את הרי סנטה מוניקה. בנקודה כלשהי ירדנו מהדרך הראשית לשביל צדדי, שם קשרנו את האופניים לגדר ויצאנו למסלול הרגלי המתוכנן.הנעליים החדשות שקניתי הוכיחו עצמם יפה כפשרה בין נעלי רכיבה יעילות (אבל פחות) לנעלי הליכה סבירות (בערך). וגם שם צילמתי – נוף, פרחים ועוד:
למפל לא הגענו, כי על החברים נראו סימני תשישות. אבל הגענו לפינה סלעית נחמדה (הזהו סלע הגולגולת?), שם עשינו הפסקת נשנוש, צילומים ושיחות חולין עם מטיילים נוספים, והכל למול האוקיינוס שמולנו:
הדרך חזרה התנהלה באיטיות, כשרני מתמודד בקושי עם העליות המתונות. ללמבורגיני איתם הגיע היה מנוע אנושי מוגבל למדי, וגם הוא החל להראות סימני מחסור בדלק. מזל שבסה"כ הרכיבה חזרה היא במגמת ירידה, כך שזה היה קל יותר. בדרך כמעט ודרסתי נחש מסכן (ולא ארסי) שרק רצה לחצות את הדרך, ולא תכנן על רוכבים מהירים שיגיעו. אז עצרתי וכולנו נהנינו להתבונן בו וכמובן גם לצלם:
סה"כ כיף של טיול, בסביבה הררית יפהפיה. אפילו שלא ברור לי בסוף מהו אותו סלע הגולגולת, אבל אני מאמין לאיתן שהוא היה בסביבה 
טוב, ברור שבדקתי - זה אכן היה שם

חג שמח וסופ"ש אביבי, מהנה ומוצלח לכולנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)