יום ראשון, 29 באפריל 2012

Watts Towers

 
לפני כחודשיים, באחת התגובות לאחת הרשומות, הזכיר חברי הוותיק הידוע בכינויו יואכים פרסיבל, את מגדלי Watts, עליהם קרא בספר וותיק בסדרת Time Life. הבטחתי לבדוק את העניין בהזדמנות.
אז בדקתי, וגיליתי שהמקום נמצא בדרום LA, באחת השכונות הפחות מטופחות. הוא גם מוזכר כאחד מ-138 אתרים ההיסטוריים של קליפורניה. קלטתי אותו על המפה, ותכננתי להגיע למקום מתישהו לראות בעצמי את המקום, כי התמונות ברשת נראו מעניינות.
מהויקיפדיה למדתי שהמגדלים המוזרים למראה שהגבוהים ביניהם מגיעים לגובה של 30 מ', נבנו ע"י סימון רודיה, פועל בניין ממוצא איטלקי, שבזמנו הפנוי בנה אותם ממתכת ובטון במשך 33 שנה. הוא קישט את המבנים המוזרים באריחים, זכוכית ומיני פיסות צבעוניות שאותן שיקע בבטון שאיתו ציפה את רשתות הפלדה שעל הקונסטרוקציה, מוסיף להם עיטורים וצורות בהשראה מהתרבות האינדיאנית.
מתישהו נטש האומן את המקום, די מתוסכל מיחסן של הרשויות לאומנותו, והמקום הוזנח ונועד להריסה. אבל בפעולת מחאה מתמשכת ונחושה, שהובלה ע"י כמה דמויות ידועות מעולם הסרטים, הצליחו להציל את האתר מהריסה.
המקום לא פתוח למבקרים, אלא מאפשר צפיה מבחוץ, דרך הגדרות. אמנם יש סיורים במקום, אך הבנתי שהם מוגבלים לסיור חיצוני הכולל הדרכה.
בשבוע שעבר הזדמנתי לסביבה לענייני עבודה. אז ניצלתי את ההזדמנות לביקור קצר במקום. השכונה באמת עגמומית, וכך היא נראית בצילומים אקראיים:
 
בסמוך ישנו בנין שנראה כמו מתנס משונה. בחזיתו פסל שמצא חן בעיני ועץ פורח:
 
גם במקום הייתי. הוא קטן ממה שדמיינתי, אבל המגדלים עצמם מסקרנים וחביבים. עבודה רצינית השקיע האיטלקי ההוא. כל הכבוד:
 
לאורך הגדר יש סדרת לוחות שמספרים את סיפורו של האיש והמקום:
 

סה"כ, לא שווה להגיע במיוחד, אבל כשמזדמנים בסביבה נחמד לעשות גיחה תיירותית ולהתרשם מהמקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)