יום שבת, 16 במרץ 2013

גוגל רידר

בספטמבר 2009 (לפני כשלוש וחצי שנים), התייאשתי ממערכת המסרים של התפוז כשיטה לעקוב אחר הבלוגים שאליהם הייתי מנוי, והקמתי בגוגל רידר מערך מעקב RSS  אחר כל המנויים.
כעבור שנה ציינתי את החגיגה בהנאה רבה, ברשומה לכבוד העניין. ברשומה ההיא תיארתי בהתלהבות כמה נוח יותר לעקוב אחר הפעילות העניפה בבלוגים ובפורומים, ואף ציינתי אז שהיו לי 216 מנויים.
חלפו השנים, חלק מהבלוגים שעליהם הייתי מנוי אז הפסיקו לפעול ואף נעלמו כליל (למרבה הצער). חלקם עברו לפלטפורמות חלופיות. ולמרות זאת נשארתי מנוי עליהם, מקווה שמתישהו תופיע הודעה על רשומה חדשה (מה שקרה כמה פעמים, למרבה השמחה). בתפוז היו לא מעט בעיות מאז, עם מנויים בדואל ובמסרים. ורק הרידר עבד יפה וכמעט ללא תקלות ופגמים. פשוט פתרון נהדר.
במבט עכשווי – אני מנוי על 363 מקורות – בלוגים, פורומים ועוד. אחדים זה רק למעקב שטחי וכניסה מזדמנת, אבל רבים הם בלוגים אמיתיים שאני מנוי, מגיב ונהנה, כמו שאתם מכירים אותי. מאז תחילת הפעילות שם, קראתי דרך הגוגל מעל 47000 רשומות (כלומר לחצתי להיכנס, ולרוב כאמור הגבתי). רק החודש קראתי 910 רשומות. המון..
ביום רביעי האחרון, כשנכנסתי לרידר הפתוח קבוע בפיירפוקס, גיליתי הודעה רשמית מטעם גוגל – שמהראשון ליולי המערכת מפסיקה לפעול. גוגל מסירים את האפליקציה משימוש. חתיכת פצצה! כשסיפרתי את זה לחבר, בתהייה (וכעס) – למה?! התשובה שלו היתה פשוטה – כי הם יכולים.
התירוץ הרשמי והלא משכנע שלהם הוא שיש מעט ביקוש לשירות הזה. לא מובן, כי הוא לא ממש צורך הרבה משאבי מחשב. נראה שבמעשה הזה הם מאבדים חלק מהסנטימנט שלי ושל רבים אחרים אליהם. גם אם עדיין חשבון הדואל יישאר שם (זה הרבה יותר קשה לבטל), אני בהחלט חש אכזבה ואי-אמון בהם וברצינות שלהם לתמוך במשתמשים. וכאמור – אני בהחלט לא לבד בעניין.
כרגע יש אפשרות לייצא את כל המידע, ואני מחפש חלופות סבירות להעביר את הפעילות מהגוגל. הרשת הגועשת בנושא מלאה בדיונים (טעוני כעס) והצעות לחלופות. אחת מהן היא באתר - http://www.feedly.com. תהליך הרשמה קליל ומאוד קצר (אפילו לא ממש הרגשתי מה בעצם קרה), שבו נשאלתי אם אני רוצה "לשאוב" את המידע מהגוגל. ותוך שניות גם זה קרה באופן חלק ואלגנטי. מרגיע.
אני מנסה את זה בינתיים. לא יכול להגיד שהתרגלתי, והייתי שמח אם הגוגל היה ממשיך, אבל זה לא רע בכלל, ואת רוב הרשומות האחרונות קראתי משם. ובכ"ז, אשמח לבחון עוד אפשרויות. זו הזדמנות למצוא פלטפורמה טובה יותר. אז אם אתם מוצאים משהו – אנא שתפו.
רק מקווה שכל התהליך הזה של המעבר לא גרם לפספוס רשומות. אז אם ראיתם שלא הגעתי לרשומות שלכם – תנו סימן.

מבאס למדי, אבל, כפי שכבר נאמר -  ישנן צרות גדולות יותר..
שבת מהנה ומוצלחת לכולנו

בנוגע לתמונה הראשית - כשחיפשתי משהו מתאים מצאתי שלל של כאלה. אני בהחלט לא לבד בתסכול ובכעס.
ותוספת מאוחרת - האתר עובד עם כמה תוכנות גלישה, ועובד אצלי היטב עם הפיירפוקס. אבל כנראה שלא תומך במיקרוסופט אקספלורר. אז לתשומת לבכם (ואולי זה הזמן לנסות את הפיירפוקס הזה, שטוב בהרבה מהאקספלורר).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)