יום ראשון, 10 ביוני 2012

SATWIWA

שבט ה- Chumash התגורר בעבר בכל הסביבה של האיזור המערבי של הרי סנטה מוניקה, וזה אומר המון קמ"ר. ליד המקום שבו טיילנו - Rancho Sierra Vista, היה כפר בשם Satwiwa, שמשמעותו התמוהה מעט – "הבלופים". וכאן יש סגירת מעגל משונה לשאלתה של צלמת טבע, בנוגע ל- Point Mugu, שכפי שגילתה לנו שבניב ניגרי משמעות המילה היא "טיפש" או טמבל. משונה.
מכל מקום, היה איש בעל חזון, שהחליט להקים במקום מרכז מורשת אינדיאני שמשמר ומטפח את תרבות שבט ה-Chumash האמור. במקום יש פעילויות תרבותיות לאורך השנה, כפי שכתוב בקובץ באתר שלהם.
מכיוון שמלבד שרותים, לא ממש יכולנו לעמוד על טיב תכולתו של המרכז הזה, נהנינו ממה שיש בחוץ. וזה גם שווה, כפי שראיתם בקצרה ברשומה הקודמת, ופה המקום להרחיב.
בתרבות האינדיאנית יש משמעות גדלה לחיבור לטבע ולסביבה. כחברה שהתבססה לא מעט על לקט, לצמחים בסביבה היתה משמעות גדולה עבורם. אני מניח שחלק לא קטן מהסגולות שייחסו לצמחים אותם מצאו הינן אמיתיות, אבל בטוח שיש גם לא מעט אמונות טפלות המעורבות בעניין. מכל מקום, סביב המבנה של מרכז התרבות הזה, בדומה למרכזים אחרים בהם נתקלתי, ישנו גן שבו אוסף מגוון של צמחים שיש להם משמעות שונה – רפואית ותזונתית. מה שיפה זה שלכל צמח ניתן שלט קטן שמתאר את הצמח ואת סגולותיו. אז נהנינו לשוטט שם קצת וללקט לנו תמונות וידיעות שככל הנראה את רובן נשכח. ככה זה נראה מקרוב:
וגם זה:
כבר הזכרתי את המבנה האינדיאני המעניין שיש שם, שנראה כמיועד למפגשים מסורתיים של Pow-Wow. אז הנה עוד כמה תמונות של מבנה הענפים הזה, כשלידו מעגל ישיבה פתוח ובמרכזו סידור למדורה, כנדרש לאותם טקסים:
 
מכיוון שראינו כמה איזכורים לצמחי המרווה (Sage באנגלית), בין שלטי הגן שלמעל, היינו יותר ערניים למצור בשטח פרחים שנראו כשייכים למשפחה (חלק בוודאות, חלק בסימן שאלה), אז כמובן שצילמתי:

לא מפתיע, אבל יש לי עוד 
איחולים לשבוע מהנה ומוצלח לכולנו, חברים!

וכמה קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)