יום שבת, 2 ביוני 2012

קצרים 5-12

ממראות סביבתנו

אם אפריל התאפיין אצלי בהרבה יותר Being הרי שבמאי יש הרבה Doing. זה כולל פעילות נמרצת הרבה יותר בענייני עבודה, וגם טיולים לא מעטים, שזכו פה לפירוט בהרחבה (ובהמשך עוד). גם בבלוגיה הייתי פעיל יחסית לפנאי המועט, ובהמתנה כבר מחכות כמה רשומות, בנושאים כלליים ומאותם טיולים.
אבל לא הכל מה שראוי להיזכר, יזכה ברשומה עצמאית. אז בשביל זה יש את הרשומה הזו, ךאסוף את אותם עניינים שנוטים לכבור הלאה בהתעלמות.
אכילאה
עננת העלתה אצלה בבלוג רשומה המוקדשת לפרחי האכילאה קטנת הפרחים. אלו בעצם תפרחות צהובות ונאות (לטעמי). היה נדמה לי שיש כאלה גם בסביבה שלנו, אז בהזדמנות צילמתי, נראה אם זה באמת אותו הפרח:
 
בישול
לפני כמה ימים הבנתי שנגמר מלאי הלחם שהכנתי. אז כהרגלי קמתי והכנתי בצק. בינתיים נהנינו בארוחת הצהריים מפאסטה (שאני לא מאוד אוהב), עם רוטב מעין בולוניז (שאני מאוד אוהב). יצא שנשאר מהרוטב הזה, שבכיל בשר טחון, גזר, עגבניות, שורש פטרוזיליה מרוסק, ואולי עוד כמה דברים שהכנסתי פנימה. אז במקום שני לחמים שגרתיים (וטעימים), הכנתי לחם אחד רגיל, ומחצי מהבצק הכנתי שושנים בהשראת פלורה: את הבצק רידדתי, מרחתי בתערובת האדומה, גילגלתי, חתכתי לפרוסות שבלוליות ברוחב של כ-4 ס"מ, הנחתי על תבנית להתפחה, ואפיתי בכ-190 מעלות לכ-25 דקות. יצא נפלא! אז הנה הלחם והנה השושנים הפיקנטיות הנפלאות:
 
מצלמה
השבוע שמעתי שמצלמת DSLR טובה לכ-10,000 תמונות. יש בה חלקים מכניים שנעים, ובמהלך השימוש הם נשחקים לאט לאט עד שמתישהו סביב ה-10,000 הם מתחילים להתקלקל. לא יודע כמה זה נכון, אבל אני די מרוצה שיש לי מצלמה קומפקטית ופשוטה. בחודש האחרון יצא לי לצלם כ-1000 תמונות, ומאז שקניתי את המצלמה הזו צילמתי איתה כבר כ-7500 תמונות. בקצב הזה, אם היתה DSLR הייתי יכול לצפות לתקלות תוך כמה חודשים מהיום. מקווה שלא יקרה, כי אני מאוד מרוצה ממנה .  
דר` וכטל
יצא לי כבר לספר (אני מניח שגם פה בבלוג) שבגיל 10 הפכתי לאורטודנט של עצמי (ובגלל זה יש לי עדיין רווח קטן בין שיני הקדמיות). הדבר קרה כשיום אחד הודיעו לי לא ללכת לרופא השיניים לכיוון השגרתי של הפלטה, כי הרופא התאבד. מכיוון שתמיד הייתי סקרן להתבונן בתהליך הכיוון שלו, כיצד עם פלייר היה מהדק לי מקדימה את חוטי הפלדה, לקחתי אחריות על התהליך והמשכתי להדק את החוטים לבד, ממשיך כך את הליך היישור עוז זמן מה, עד שמעיכה מוגזמת חיסלה לי את הפלטה והשאירה את הרווח האמור.  
לפני כמה ימים גילינו שבין כל מישור ההשקה מהעבר שיש לנו עם החברים מאירווין, יצא שערן ואני טופלנו אצל אותו ד"ר וכטל ז"ל. ומכיוון שהוא היה גם שכן של ערן, גיליתי מה היה הסיפור מאחורי ההתאבדות המצערת. מה שקרה זה שמס הכנסה התלבש על הרופא החביב. מכיוון זהיה ניצול שואה, זה הכניס אותו לסרטים וסיוטים שדחפו אותו למעשה האובדני. כל התאבדות היא עצובה, אבל בזו יש משהו טראגי אף יותר. יהי זכרו ברוך!
כמה תמונות לסיום
כרגיל, יש תמונות שלא מצליחות להיכנס לרשומות הרגילות. אבל אני אוהב אותן ושמח למצל את הבמה הזו לתת גם להם פינה. כך עם התמונה הראשית מהטיול שכאן, וכך עם עוד כמה:
עוד Yerba Mansa
פרח נוסף של משהו דומה לצבר
משהו שנראה דגני, שאהבתי  את הצילום שיצא לי
עוד צילום של YUCCA שאהבתי
לא ברור לי מה הפך את צילום הסבא לכזה, עם שערות מוזרות. אבל אני אוהב את התוצאה
ופה ברור לי מה אהבתי - סופסוף תפסתי פרפר יפה שמוכן לדגמן לי
 וגם אני דיגמנתי לאבי בכמה תמונות, שהנה אחת מהן

חודש יוני חיובי לכולנו
ברכות לחופשת קיץ מהנה לתלמידים ולכל המורים
ושבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)