יום חמישי, 20 באוקטובר 2011

סקרמנטו

החלק השני של הדרך הביתה היה צפוי להיות משעמם למדי. נסיעה ישירה על אוטוסטרדות לאורך 885 ק"מ. די מבאס גם לחובב נהיגה כמוני. אבל על הדרך ממש נמצאת עיר הבירה של קליפורניה, סקרמנטו. בעבר התעניינו לגביה כיעד אפשרי לביקור, אבל בירור אצל חברים צינן לנו את ההתלהבות. "אין ממש מה לראות שם" כך אמרו. אז ויתרנו על נסיעה מיוחדת, אבל כשממש עוברים בסמוך אליה, זו יופי של הזדמנות להצצה קצרה ומקום לעצירה להתרעננות.
היתה לנו מפה, היה GPS ועצה ממקומי כיוונה אותנו למרכז המעניין לביקור ראשון – למרכז הממשל, הקפיטול. חנינו בניחותא ברחוב סמוך, מתרשמים מהרחובות הרחבים ומהמראה שמשרה מכובדות, וניגשנו להצצה בקפיטול. כך נראה הבניין הגדול מבחוץ (מכמה זוויות):
נכנסנו לסיור פנימי בבניין המהודר ועתיר היסטוריה, שמובלטת יפה בהרבה לוחות הנצחה למושלים וסנאטורים. הוכנסנו לחדר המושל ההיסטורי וקיבלנו כמה מילות הסבר מהשומר החביב:
עליתי לקומה העליונה וזכיתי להציץ בדיון במליאה בדבר איזה חוק שלא הבנתי. לצלם לא ניתן היה שם ודי ברור שהשתעממתי מאותו חלקיק דיון שאליו במקרה נחתתי. אז צילמתי קצת בבניין מבפנים, והחוצה מחלונותיו:
בסמוך לבניין הגדול יש גן ענק, מלא מוקדי זיכרון, הוקרה וכבוד. עשיתי סיבוב סביב הבניין להתרשם מהגן (בחלק קטן ממנו בלבד), ולצלם:
ראיתי שם שעל חלק מהעצים היותר גדולים יש מספר ולוחית המגדירה את סוג העץ. מסתבר שיש שם סיורים מאורגנים שעוברים עץ-עץ ומסבירים עליו. אני נאלצתי להסתפק בלוחיות המתכת כי היו לפנינו עוד מאות רבות של ק"מ עד הבית. אבל צילמתי כמה להמחשה:
בדרך עוד עצרנו ברובע העתיק ששופץ בצרכי תיירות, ומהווה מוקד משיכה מובן. רק הצצנו וצילמתי:
ומכאן להמשך הדרך הארוכה הביתה, של כביש מדברי משמים ונטול עניין לאורך מאות רבות של ק"מ. סה"כ היה לנו שבוע עמוס. מהנה, מרתק ומעייף. טוב לחזור הביתה, לנוח, לסדר את הרשמים (ב- 13 רשומות עד עכשיו, ואחת נוספת בהמשך להשלמה), למיין את מאות הצילומים, ולהתחיל לתכנן את הטיול הבא .

וכמובן - יתר הרשומות מהטיול - כאן
שבת שלום וסופ"ש נעים לכולם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)