יום שבת, 8 באוקטובר 2011

פורטלנד – היום השני

היום השני בפורטלנד היה יום שבת. אז את הבוקר התחלנו עם הזוג המקסים ושני הקטנים המתוקים שלהם בביקור בבית קפה. בית הקפה הזה היכה אותנו בגלי ניחוח חלומי של קפה ומאפים, כאילו הגיע היישר מפאריז. איזה כיף של מקום ואיזה כיף של קפה. נדיר שמצאנו ביבשת הזו קפה המכבד את ההגדרה של המשקה הזה, שאינו מין מים חומים דלוחים בטעם של מי ספונג`ה מתוקים. אז ברור שלקחנו לנו מדגם מכובד מההיצע, והתענגנו בצוותא על הקפה. אז למזכרת גם צילמתי:
משם יצאנו בהליכה נינוחה לאורך השדרה 23 היפה, המלאה חנויות חינניות ובתי קפה ומסעדות רבות. מזג האויר האידיאלי הנעים את ההליכה תוך כדי שיחה, וכך עלינו בצד אחד, מטפסים במעלה רשימת הרחובות לפי ה- ABC, ואח"כ עוברים לצד שני לרדת חזרה כד לרחוב Glisan. אז צילמתי כמובן גם לאורך הדרך, וזה מה שנקלט:

לאחר שנפרדנו מהחברים (שהלכו להשכיב את הקטנים לתנומת הצהריים המתבקשת, נסענו לפארק בשם Kelley Point, הממוקם בפינה של מפגש הנהרות קולומביה ווילאמט. מקום מצויין להציץ בהם, וגם לזכות במבט על נהר הקולומביה, המהווה את הגבול בין המדינות אורגון וושינגטון. חנינו ויצאנו להליכה קצרה בפארק הירוק עצמו עד לקצה. מסביב נראו לא מעט משפחות שנהנות מפיקניק על שפת הנהר, וחלקם אף קפצו לתוכם לשחיה. אז ברור שגם שם צילמתי:

לאחר שמיצינו את העניין בצפיה (וטבילת רגליים) במים המעורבבים של שני הנהרות, יצאנו לעוד מוקד עירוני נחמד הממוקם גם הוא בין שני הנהרות האמורים, ברחוב אלברטה. הרחוב מאופיין באווירה בוהמית סטודנטיאלית אומנותית. לאורכו בתי קפה ומסעדות רבות, גלריות, חנויות ציוריות והרבה צעירים בזוגות (כן גם שם נראו כמה זוגות הטרוסקסואליים). הלכנו להנאתנו לאורכו, מציצים בגלריות, בתוכניות של המופעים השונים המתוכננים לערב, נהנים מהבתים המעוטרים בגראפיטי אומנותי מרשים. כמובן שצילמתי:

בחרנו במסעדה חביבה ועמוסה למדי, ליהנות יחד ממנת מרק משובח (שהספקתי לצלם, יחד עם המסעדה החביבה, ומנה עיקרית שנבלעה לפני שצילמתי. אז בבקשה:

את הערב סיימנו שוב בבילוי רגוע בבית החברים, עייפים מדי (בעיקר אני) מלצאת שוב החוצה לעיר השוקקת.