יום שני, 3 באוקטובר 2011

פורטלנד – היום הראשון

כמה מילים על פורטלנד, קודם כל מהויקיפדיה:
  • העיר ממוקמת בסמול למפגש הנהרות קולומביה ווילאמט (אם ככה כותבים את זה).
  • זו העיר הגדולה ביותר באורגון ואחת הגדולות בצפון מערב ארה"ב. בעיר מתגוררים מעל לחצי מיליון תושבים, ובכל המטרופולין מעל לשניים ורבע מיליון.
  • העיר מכונה גם "עיר הוורדים" מבהסיבה המובנת. היא אחת מהערים הכי מכוונות לשימור הסביבה בעולם.
  • העיר מאופיינת באווירה ליברלית ומכוונת לאיכות חיים ולבילויים. היא ידועה כעיר בעלת המספר הרב ביותר של מבשלות בירה קטנות, ומזקקות של משקאות חריפים.
  • העיר מוגדרת כעיר אחות לאשקלון הישראלית. אין לי מושג מה זה אומר, אבל אני לא ראיתי את הדמיון בין האחיות...

לעיר התודעתי מזמן, עוד כשהתחלתי לעקוב אחר ה-NBA, ליגת הכדורסל של ארה"ב. אבל זה לא התקדם מעבר להיכרות כלשהי עם הקבוצה (הטובה) של העיר. אבל לפני כעשור יצא לי לראות בערוץ 8 תוכנית על תכנון ערים. תוארה שם הדילמה של ערים רבות, כיצד לפתח את עצמן מבלי להרוג את המרכז העירוני האורבאני. זה כיוון היטב למחשבות הנוגות שלי בנוגע לחיפה. בתוכנית הוקדשו דקות ארוכות לספר את סיפורה של פורטלנד, שהפליאה לשמר ולטפח את הלב האורבאני הפועם שלה בין היתר ע"י מערכת מודרנית ויעילה של תחבורה ציבורית, ועל כך גאוותם של התושבים והנאתם הרבה מהעיר.
אז ברור שהייתי סקרן לבחון את הדברים האמורים מקרוב. וכך עשינו. הסתבר שללב העירוני הפועם יש כמה מוקדי פעימה שכדאי לתייר לבקר בהם. את היום הראשון תכננו לחלק בין שני מוקדים וכך אכן עשינו.
את הבוקר בילינו בשיטוט בשדרות הות`ורן (Hawthorn) – איזור של חנויות, פאבים, מסעדות וכמובן מבשלות בירה. בכלל, יש במקום אווירה צעירה וליברלית, ונראה היה שמכבדים שם את זכותם של הזוגות ההטרוסקסואלים (שנראה כי שם הינם המיעוט) לחיים שיוויוניים בזכויות מלאות. אז שוטטנו, נשנשנו, אכלנו (במסעדה וייטנאמית) וספגנו מאווירת המקום הנחמד והשוקק גם בשעות הבוקר. כן, כמובן שצילמתי:
 
משם חזרנו לצידו המערבי של הנהר, לשיטוט ברובע Pearl הידוע כרובע האומנות, ומאופיין גם הוא (איך לא) במבשלות בירה, בתי קפה, חנויות יפות וכן – חנות ענקית לספרים יד שניה בשם Powell’s Books. נהנינו שם מקפה טוב, סופסוף קפה טוב באמריקה שמוגש באווירה סטודנטיאלית כייפית. טוב, קצת על החנות כמתבקש – זו החנות הנחשבת לגדולה בעולם לספרים משומשים, היושבת בבניין גדול למדי ששטח התצוגה בו הוא מעל ל-6 דונם הדחוסים באלפים רבים של ספרים. אני מתבלבל במקומות שכאלה, לא יודע אפילו על מה להתמקד. מילא אם הייתי מגיע עם רשימת קניות (טוב שלא). אז סתם שוטטתי, נהנה לראות את ההמונים שנהנים מספרים, את הצעירים הרבים שמחפשים תרבות, ואחד את השני (או השניה). ומן הסתם גם צילמתי שם, בחנות ובסביבה. הסתובבנו ברגל בסביבה וירדנו לכיוון הנהר הקטן יותר (הווילאמט). אז אלו התמונות מהסביבה הזו:
את הערב סיימנו במסעדה תאילנדית טובה, שהעלתה בנו זכרונות מהטיולים שם. וחזרנו לביתם של אביגיל ובעלה לערב נינוח של שיחה ובילוי משותף.
וכרגיל - יתר הרשומות מהטיול - כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)