יום שלישי, 16 ביוני 2009

טיול יום ראשון לוונטורה


אחרי שבשבת נהניתי לרכוב עם הבן בפארק המקומי, רציתי להשקיע גם כמה שעות של הנאה עם האישה והבת. אז בחרנו לשוב לעיירה הלא רחוקה וונטורה. בביקור הקודם בחורף התרשמנו ממנה לטובה, והזמן הקצר שעמד לרשותי (כי צריך לצאת מהבית לטיסה כבר ב-7:00 בערב). הבן בחר לא להצטרף, כצפוי.
נדברנו עם משפחת חברים לחבור איתם שם (אם יסתדר) ויצאנו לנסיעה הלא ארוכה. במפתיע, הכבישים לא היו עמוסים, וגם בכניסה לעיירה וברחוב הראשי מצאנו חנייה בקלות ובשפע לאורך הרחוב הראשי – ה- Main Street. הרחוב הראשי מאופיין באווירה מיוחדת שנגזרת מהאופי של העסקים שבו: תמהיל מוזר ומוגזם של מסעדות ומזללות, ואוסף משונה של חנויות יד שנייה, עתיקות וכד` (מזכיר מין שוק פשפשים ענק ומהודר יחסית, על רחוב שלם).
האופי המיוחד של העיירה מושך אליה טיפוסים שונים, ותיירות מקומית מגוונת. לכן לאורך הרחוב ניתן לראות מכוניות עתיקות שבעליהן הוציאו אותן לסיבוב התאווררות ורושם, מכוניות ספורט ויוקרה מנקרות עיניים, ואוסף אופנועים ענקיים שמגיעים בקבוצות לבילוי משותף של השבת, בטיול וזלילה מתבקשים.
חנויות העתיקות הינן אטרקציה בפני עצמה, בעיקר בגלל הריכוז המוגזם שלהן באזור קטן יחסית. יש את המפוארות המציגות ריהוט וקישוטים יקרים ומיוחדים המעוצבים לעילא, יש חנות לציוד צילום ישן, מיושן, ועתיק, יש חנויות בגדים בגרוש וחפצים משומשים ושימושיים לבית (טוסטרים, תיקים, מייבשי שיער, תמונות, כפתורים, מנורות, מעבדי מזון, וכיו"ב). יש כאלה שעיקר התמחותן בחפצי נוי – תמונות, פסלונים, קישוטים, מיניאטורות, גבישים שונים, וכן הלאה.
ויש כמובן את הכלליות – באלה תמצאו כלי עבודה חלודים, סירה מעץ, מקלות גולף ישנים, מרקקה של רופא שיניים, מטרונום, אוסף כינורות, מנורות שונות, מטחנות בשר ידניות ישנות, כובעים, מקלות גולף, תקליטים ישנים ושלל מדהים של חפצים שאין לי מושג מי מחפש שם משהו, ואין מוצאים משהו בערימות העצומות האלה של שמונצעס.
אח"כ, אחרי שחברנו למשפחת החברים עצרנו עם הצעירים לאכול (מבאס, אבל כצפוי, ממגוון המסעדות המקומיות של אוכל הודי, תאילנדי, סיני, יפני, מקסיקני, איטלקי, הם העדיפו דווקא (כמה צפוי) המבורגר. לפחות הייתה שם נציגות של רשת איכותית, אז זה היה לא רע.
עוד סיבוב לאורך הרחוב, ושחרור מרץ עודף של הצעירים בגלגולים על הדשא מול עץ מרשים בגן, התקפלנו לכיוון הבית למנוחת אחה"צ שלפני טיסת הלילה המבאסת.
הפעם גם הצטיידתי במצלמה, אז לפניכם מגוון תמונות להמחשת החוויה:
בתמונות מהרחוב, המכוניות ובכלל
 

הכוכים המסתעפים בין הבתים של הרחוב הראשי שבהם בתי קפה, חנויות ושלל הפתעות
 

חנות מוצרי נצרות, הכוללת פסלונים, קישוטים ושלל אביזרים. מפתיע שהקימו שם תחליף מקומי לכותל שלנו (ככה סיפרו), שעליו המוני פתקי תחינה ובקשה מהפסל מריה. שיהיה..
 
מבחר גדול מחנויות המשומשים הרבות והמגוונות (כאן בתפזורת)
 

ולסיום, בגלגולים על הדשא
 
ועוד תמונות, וגם כאלה ניתנות להגדלה - באלבום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)