יום חמישי, 25 ביוני 2009

המוזיאון ההיסטוריה של הטבע – ניו יורק


ביום ראשון, השני לשהותנו בתפוח, קמנו בבוקר (בצהריים, אם יורשה לדייק, כי האורחים התקשו להסתגל ל-3 שעות יעפת) וגילינו מזג אוויר מאד לא ידידותי – גשם תמידי ברסס לא נפסק. מייד ביצענו התאמת תוכניות – נוסעים למוזיאון לתולדות הטבע.
המדריך הלא עדכני, אם כי מפורט, ציין את היותו אחד הגדולים בעולם בתחום, ובטוח שגדול יותר מזה שבו ביקרנו ב-LA. עוד למדנו שפתוח שם עד עשר בלילה בערך, אז בכלל היינו שאננים.
נסיעה לא ארוכה בתחתית, והליכה לא קצרה בגשם, והגענו לכניסה הצפונית, זאת שמכניסה ישר לאזור הפלנטאריום. עמידה של כ-20 דקות בתור לתשלום ואנחנו בפנים. מבט במפה מבהיר לנו מה גדול האתגר. אין סיכוי שנכסה הכול. אז עשינו סיבוב באזור של הפלנטאריום, מעיפים מבט קצר במטאוריטים ובעוד עמה המחשות הנוגעות לשביטים וכוכבי הלכת, והמשכנו הלאה.
בכניסה התחלנו במעין מבואה או אולם לא גדול, שיועד להצגת מגוון בעלי חיים מכל קצוות העולם. אוספים של דגים, יונקים, חרקים מגוונים, דיונון ענק, מדוזה מהממת בגודלה וכד`. אז להלן מצצה למגוון שקלטתי:
 
דיונון ענק באורך של כ-10 מ`
תמנון בקוטר זרועות של כ-5 מ`
לאחריו נכנסנו לאולם ענק שמוקדש לחיים באוקיינוסים וסביבם. במרכז האולם תלוי באוויר בצורה מפתיעה ללא תמיכה, דגם ענקי של לוויתן כחול. יש לו פרצוף חייכן, אבל זו חייה ענקית. פשוט דבר עצום מימדים שאת מלוא הרושם ממנו באמת שאפשר לקבל מדגם בגודל מלא או מהחיה עצמה באוקיינוס. ככה הוא נראה:
 
עוד מסביב פוחלצים (שוב, אני לא אוהב אבל בהחלט מתרשם) של יונקים ימיים, דשים, אלמוגים, דגי מעמקים (אלה עם השיניים המפחידות שרואים האנציקלופדיות), אילוסטרציה של מאבק שגרתי בין ראשתן (לוויתן טורף) לדיונון ענק, מגוון כרישים ובכלל – אוסף רב רושם שמקצתו הבאתי להתרשמותכם:
  
משם עלינו קומה והגענו ישר למבואה הראשית. שם נראה שחזור של מאבק דמיוני בין ברונטוזאור המנסה להגן על צאצא למול טורף רעבתני וגדול למדי. צילמתי וישבנו מתחת לשלד הברונטוזאור לנוח קצת. להלן המראות:
 
הסצינה המשוחזרת
 המשכנו לאגפים שהוקדשו לאדם בעולם – תרבויות אופייניות מאסיה (כולל היהודים והאיסלאם), אפריקה, אירופה ואמריקה. נראו חפצים, ביגוד מסורתי, חפצי דת, מוסיקה, וכל מה שאפשר להביא כדי לייצג את מיננו המוזר במופעיו השונים. פה צילמתי פחות (אבל שוב נזכרתי בעולם המופלא ואינציקלופדיה תרבות הזכורים לטוב). כמה צילומים רק להמחשה:
 

 
 עשינו סיבוב קצר באגף היונקים מאפריקה. היה לי מספיק מזה במוזיאון ב-LA. עלינו לקומה העליונה לתצוגה מרחיבה של תקופת היורה (הדינוזאורים), ותצוגת יונקים מכחדים. במדרגות מעלה שמענו את הכריזה מודיעה שהמוזיאון ייסגר בתוך כחצי שעה. כמה מפתיע ומתסכל.
אז הזדרזנו לסקור במהירות גבוהה מהמתוכנן את אגף שלדי הדינוזאורים המדהים. לא הספקתי לקרוא אפילו מעט מלוחיות המידע של המוצגים המדהימים, אבל לצלם הספקתי לא רע. אז להלן עוד אוסף תמונות:
 
בהמשך, אחרי מעבר באולם נוסף הכולל עוד כמה מפלצות בדמות לסת של כריש ענק. כ"כ ענק שגדול כמה מונים מהמודל של הסרט מלתעות. עוד דגם דינוזאור חביב, צבי ענק ודג מוזר ומפחיד במראהו. קבלו שוב צילומי המחשה:

מכאן לכמה אולמות שמציגים שלדים ושחזורים של יונקים נכחדים. ממוטות ועוד כמה דמויי פיל, בהמות ענק מוזרות, ארמדילים ענקיים ועוד רבים ומגוונים. מרתק, כמו ללכת לטייל בגן חיות דימיוני. בדרך החוצה, עוד כמה שלדי דינוזאורים. חבל שלא היוה לנו יותר זמן, כי פספסנו לא מעט תצוגות מדהימות.
 
ותמונות נוספות - באלבום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)