יום שישי, 11 בספטמבר 2009

שאלון הבלוגרים התפוזי הראשון

בצלאל פתח ביוזמה חדשה ויפה במסגרת חודש הבלוגים -  שאלון הבלוגרים התפוזי הראשון. 
אז למרות שלא אחת אני נדרש להתייחס לעצם פעילותי כאן בבלוג, בהיותה הפעילות התחביבית העיקרית שלי בימים אלה, נראה היה לי מתאים להיכנס לפורמט האחיד ולענות גם על השאלון הזה.
היה גם יפה לראות כבר מהיבול הראשוני של שאלונים שמולאו, ולהבין שאני חולק נקודות דמיון רבות בהתנהלות הבלוגרית שלי, לפחות עם אלו שעליהם אני מנוי (לא שזה אמור להפתיע).

אז אתחיל

1.       ספר לנו על הרגע או האירוע שבו החלטת לפתוח בלוג. הרי זהו רגע מכונן בחייו של בלוגר (שלפניו היה "סתם" אדם). מה היה הטריגר או מי היה האדם שבזכותו הצטרפת לקהילת הבלוגרים?
לפני כשנה וחצי נשלחתי במסגרת עבודה לארה"ב. היה ברור לי שהשליחות הזו תזמן לי חוויות רבות שהייתי רוצה לתעד ולפרסם. ניסיתי לבדוק אם יש עניין להעלות את הרשומות בפורומים וקהילות בענייני ספרות בהם אני פעיל, והיתה היענות יפה. רק שאני הרגשתי שהבמה לא נכונה, כי יש גבול כמה אוף-טופיק אני יכול להעלותץ נוריתהה הציעה לי פינה אישית אצלה בבלוג המאד פופולארי, וזה הוביל אותי למחשבה שאולי בכלל נכון לי לפתוח בלוג לעצמי. אז לקח קצת זמן עד שהתחלתי בפועל לכתוב, אבל משהגיע התגובה הראשונית החמה (בדמותן של מאות כניסות) זה הכניס הי עידוד שלא דעך עד היום.
2.       איך חשבת שהבלוג ייראה כשפתחת אותו? בוודאי הייתה לך תוכנית פעולה מסודרת... לכתוב בנושאים מסוימים, בקצב מסוים. האם אתה כותב על אותם נושאים או ששינית כיוון בדרך?
לא ממש הכרתי את עולם הבלוגים לפני שהצטרפתי. הייתי מנוי על כמה בלוגים בודדים מהיכרויות קודמות, אבל זה לא ממש צייר תמונה עתידית כלשהי. המחשבה היתה שבבלוג אעלה חוויות מהשהות כאן בארה"ב, מקריאה ספרים, ושאר עניינים שאני מוצא בהם עניין. ומכיוון שדמותי גלויה, היה לי ברור שיש עניינים שעליהם לא אכתוב. עם הזמן למדתי לשתף יותר ולהשתחרר, ולהעלות גם עניינים בעלי אופי אישי מובהק. ייתכן שלמדתי בדרך לא להתבייש באלה.
3.       לו היית מתחיל מחדש היום, כשאתה כבר יודע ומכיר את מערכת היחסים שלך עם הבלוג, האם היית משנה משהו? כותב אחרת?
יש תהליך התפתחות רציף בכתיבה, בהיחשפות ובבנייתה של הרשת החברתית שכאן. לא נראה לי שהייתי מסוגל להתחיל אחרת, וממילא אני מתפתח עם הזמן, אז הדברים מנווטים למקומות שעושים לי טוב באופן שוטף.
4.       איזה שיר כאילו נכתב ממש על הבלוג שלך ויכול לתאר אותו? (ניתן לצרף קישור לשירונט)
לא נראה לי שיש כזה.
5.       האם יש לך רשומה שבמבט לאחור התחרטת שפרסמת אותה? האם החלטת לבטל אותה בעקבות זאת, או שבחרת להשאיר את העבר במקומו?
לא ממש. אני בהחלט שלם עם מה שפרסמתי. ישנה רשומה אחת בודדת שנכתבה ולא עלתה. הנושא היה טעון ואישי מדי. 
6.       כל בלוגר חווה משבר כתיבה. לפעמים מתרצים אותו בחוסר זמן, עומס בעבודה, בלימודים, במשפחה... ולפעמים זו פשוט המוזה שלוקחת חופשה. אם זה כבר קרה לך, אנחנו נשמח לדעת איך המשבר הגיע אליך ומה עשית כדי לצאת ממנו.
לא חוויתי עד היום משבר ממשי (סה"כ שנה וארבעה חדשי פעילות). יש לי בקנה רשימה ארוכה של נושאים שאני רוצה לכתוב עליהם, ורק מחכה להזדמנות.
7.       כשאתה מדפדף אחורה בבלוג שלך ועובר על רשומות ישנות, האם יש לך רשומה מן העבר שהיית מפרסם היום שוב? למה?
ישנן כמה טובות שפירסמתי בהתחלה, כשהרבה מהמנויים הנוכחיים כאן לא הכירו אותי. אותן הייתי שמח להעלוטת שוב. בגלל זה היתה תקופה שבה יזמתי שרשור שבועי בפורום הבלוגיה שכותרתו "רשומות עלומות" שבו הוזמן קהל הבלוגרים להיכנס שוב לרשומות עבר. סה"כ נראה היה שהיוזמה לא מביאה כניסות חדשות, אבל אני גיליתי שם כמה מכם, קהל קוראי, והשלמתי חוסרים לאחור.
8.       איזו רשומה של בלוגר אחר שקראת, הרגשת כאילו היית יכול לכתוב אותה בעצמך?
ישנן לא מעט רשומות נפלאות שכאלה, שפשוט מישהו אחר כתב אותי ממש. זה חלק מהקסם פה, וכל פעם שזה קורה אני מציין זאת במפורש, בעונג גדול. לא פעם אותן רשומות כותבות אותי הרבה יותר טוב ממה שאני הייתי מצליח, ואז העונג גדול שבעתיים.
9.       איך אתה מקדם את הבלוג שלך? (קישור בחתימה? המלצות בפורום? משתף בפייסבוק? מצייץ בטוויטר? שולח במייל לחברים?)
בחתימה שלי יש קישור לבלוג, כך שמי שרואה אותי בכל מקום שהוא, יכול להיכנס.
מכיוון שאני פעיל (פחות ועדיין) בכמה פורומים וקומונות, אז מידי פעם כשיש רשומה שנוגעת לעניינו של אותו פורום , אני מעלה את הרשומה שם, או מזמין אותם להיכנס אלי (לפי אופייה).
מדי פעם אני גם מעלה קישור לפורום הבלוגיה, אבל רק לרשומות מתאימות.
אבל האמצעי העיקרי הוא ביצירת קשרים אישיים. אני מגיב הרבה בבלוגים של אחרים, ורוב ההיכרויות שלי הן תולדה של תגובות הדדיות ורצון הדדי להכיר. וזה חלק גדול מהקסם שפה :-)
10.   ושאלה אחרונה חביבה - פינת הפירגון: איזה בלוג אתה קורא בקביעות ולא מחמיץ אף רשומה שלו?
קודם כל – היוזמה של פינת פירגון נהדרת.
ולעצם השאלה – אני מנוי להרבה בלוגים. הרבה יותר מיכולת ההתייחסות שלי. ישנם בלוגים עם אופי של רשומות רבות ביום, אז ברור שלעיתים מתפספס לי. בבלוגים אחרים אני באמת משתדל לא להחסיר אף רשומה. זה לא מצליח לי באמת, ובתיבת המסרים יש יותר מ-900 הודעות על רשומות שבכ"ז פספסתי. אז אני מתקשה לומר ביושר לב שאני לא מפספס.
אבל לעונג לי לצרף קישור לאחת הרשומות שמאוד קרובה לליבי, על מפלצת הספגטי המעופפת, בבלוג שאני מאד אוהב, של ענתר. ומכיוון שהחודש שלם, אני מניח שעוד אעלה הרבה רשומות נפלאות מבלוגים שאני מאד אוהב.
שבת שלום וסופ"ש נהדר לכולנו                                    


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)