יום שלישי, 1 בספטמבר 2009

אורך הרשומה - סיכום סקר

יש משהו קצת מוזר ומיותר לכאורה בסיכום סקר. הרי התוצאות גלויות, והדעות של מי שהגיב מובנות, והדיון גלוי. אז לכאורה למה לסכם? אבל מרגיש לי נכון לסכם את הדברים, להאיר את התובנות שלי באור הנכון לי, ולתת לכולם להתבונן יחד בתוצאה המסכמת. הרי ממילא לא מוכרחים להגיב ולהתייחס, אז אני משחרר עצמי כאן מהתחושות הלא נוחות, כאילו הטרדתי.

אז לפני כ-10 ימים, כתבתי רשומה בנוגע לאורך הרשומות, שהתגלגלה להיות סקר בו ניסיתי להבין גם אתכם כקוראים. שיקפתי את מחשבותי בנושא, מה עושה לי אורך רשומות, איך התייחסתי בעצמי לרשומות ארוכות שאני העליתי וכיו"ב.

באופן טבעי, מרגע שהתייחסתי לנושא באופן ממוקד, בתחלתי לשים לב להתנהגות שלי ביחס לעניין. מכיוון שאני מנוי על הרבה יותר בלוגים ממה שאני באמת מסוגל לקרוא, אני לא פעם מפספס רשומות (אתכם הסליחה, ידידי היקרים). אבל כשאני כבר נכנס לרשומה, לרוב אני קורא אותה, חושב עליה ועל ההקשרים שלה לגבי ומגיב לרוב בתגובה ארוכה. לכן לוקח לא מעט זמן להקדיש לכל רשומה.
לכן קורה לא אחת, שכשאני נתקל ברשומה ארוכה, או אחת שמצריכה התייחסות מעמיקה, אני משאיר אותה פתוחה לקריאה מאוחרת יותר. אפילו עכשיו יש לי 4 כאלה המחכות, לפעמים ימים להתייחסות.

וזה היה הטריגר לברר איתכם מה ההרגלים וההעדפות שלכם בעניין.
אז כדי לא להסתבך עם סטטיסטיקה, ומכיוון שממילא כל אחד יש לו את קצב הקריאה והתגובה שלו, אתייחס באופן כללי לתוצאות ההצבעה.
מסתבר של-30% מהעונים כלל לא חשוב האורך.
יתר ה-70%, ואני בתוכם, חושבים שיש לרשומות אורך אופטימלי. והוא לרוב לא עולה על סך של כ5-10 דקות, כולל כתיבת תגובה.

לכן, אני מסיק מכך שאם אפשר, והגיוני מבחינת התוכן, רצוי לשקול פיצול של רשומות גדולות ועמוסות לשתיים או יותר (להתאמה לגודל רצוי כלשהו).

עוד למדתי מהתגובות:
חשוב לכולם איכות הכתיבה. רצוי לא להעלות רשומות פארש;
תמונות מקילות על זרימת הטקסט, ונכון לנסות לשלבן בתוך הטקסט ולא ברתף אחרי רצף טקסטואלי;
העמסת יתר בתמונות מקשה על המחשבים (הרשת, התפוז, האישיים) להעלות את הרשומות;
רצוי תמיד לתת את הדעת לגודל הפונט - לא קטן מדי, אבל לא ענק;

אז תודה חברים על ההשתתפות וההתיחסות הכנה. אני בטוח שאיכותן של הרשומות שלי תשתפר בעקבות השיעור הזה. והמסקנות לרשותכם לשימוש חפשי

המשך שבוע טוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)