יום שני, 7 בפברואר 2011

אילי ובן – המלצה לסרט

לפני כמה ימים צפיתי יחד עם הליידי בסרט הישראלי הזה – אילי ובן. ומכיוון שמאוד נהניתי, אני מרגיש מוכרח להמליץ עליו. אני יודע שהקולנוע הישראלי משתפר בשנים האחרונות, וסרטים מצויינים מופקים. אז למה לא לפרגן – לסרט, ולמי שטרם ראה והפסיד?
עלילת הסרט
גיבור הסרט הוא אילי, ילד ג`ינג`י מקסים בן 12, ילד שמנת בהרצליה ממשפחה מיוחסת ובעלת אמצעים. ילד מקובל בין חבריו, בעל חוש הומור, חוש צדק  וכישרון כתיבה. אך לא הכל טוב – חייו התחרבשים לו יום אחד, כשאביו, מהנדס עיריית הרצליה, מואשם בקבלת כספים במרמה. גם הילדה היפה של הכיתה לא נענית להצעת החברות.
והילד נאלץ להתמודד עם אמיתות לא פשוטות – עם נאמנות חברית, עם דילמות בנוגע לצדק, עם תפיסת האב וההשלכות על חייו, ועם סוגיות רומנטיות של ילדים בכיתה ו`, התחילת הגישושים של התקרבות בין המינים.
המשחק
שלוש דמויות עיקריות יש בסרט – אילי (יובל שבח המקסים), בן (ליאור אשכנזי בתפקיד מבריק באפרוריותו המכוונת) ובלש המשטרה (צחי גארד). כל השלושה משחקים נהדר, וגם שלל דמויות המשנה פשוט נהדרים.
החוויה
המדינה ידעה לא מעט פרשיות שחיתות. הן שחיתות גדולה של ידועים בציבור (וגם ראש ממשלה, שרים ובכירים אחרים), וגם כולנו ראינו שחיתויות קטנות, מכל הסוגים. הזווית המעניינת של המציאות, דרך העולם של ילדים על סף הנעורים, מסקרנת ויותרת חוויה אישית של הזדהות עם המצוקות והחששות.
ובנוסף, היה מקסים לראות את הילד המנסה להתקרב לבנות, לצפות בתסכול ובהתרגשויות, ולהיזכר גם בעצמי בחוויות דומות מהגילאים ההם. והסרט מרגיש מאוד אותנטי בעניין הזה, וגרם לי לשלל חיוכים של עונג.
ולסיכום:
מומלץ לכולם, אבל במיוחד לאישי ציבור, שאולי יחשבו פעמיים על הילדים שלהם, לפני שיכנעו לחמדנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)