יום חמישי, 3 במרץ 2011

טל שביט – ז"ל

התמונה מ-YNET
התחלחלתי לקרוא על מותו של טל שביט, כתב העיתון אוטו, אחד מבכירי כתבי הרכב בארץ, והכתב המוביל בתחום הרכב הדו גלגלי. כמה עצוב שכך בדיוק קיפח את חייו – בתאונת אופנוע.
עפ"י YNET:
"עיתונאי הרכב הוותיק טל שביט (55), נהרג בצהריים (ד`) בתאונת דרכים במחלף מורשה, סמוך לרמת השרון. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי מכונית פרטית שחנתה לצד הדרך סטתה לנתיב נסיעתו, ופגעה באופנוע עליו רכב. שביט נפגע באורח אנוש ונפטר מפצעיו. הותיר אחריו שני ילדים המשרתים בצה"ל, דן בן 19 ורותם בת 20"
לפני כ-30 שנה התחלתי מתעניין במכוניות. את צעדי הראשונים בתהליך איסוף הידע והתוודעות לעניין גיביתי בקריאה שקדנית של ירחון "טורבו" שהיה המוביל בארץ בתחום.
טל כתב אז בעיקר על אופנועים. והתיאורים גרמו לי להזיל ריר, בפינטוז על החוויות המרנינות שמצפות לרוכב אופנוע, חפשי ברוח בדרכים. אבל אז גם הבנתי שמסוכן בדרכים בכלל, ועל אופנועים בפרט. כי על אופנוע, המרחק בין טעות של מישהו לתוצאות נוראות הוא קטן ביותר.
אז כל השנים התאפקתי ולא התפתיתי להבטחה שבעונג הדו-גלגלי, מחנך ברוח זו גם את ילדי שלי, שאני מצפה מהם לוותר על העונג כדי שלא יהפכו אותי לאב שכול, כמו שויתרתי בעצמי כדי למנוע את הסיכוי שבהשארתם יתומים.
ולמרות ההימנעות, קראתי לא אחת את כתבותיו גם בנושאי אופנועים, מתרשם מהידע, מהרצינות, מהאחריות והבטיחות שניכרו בכתבותיו, וכפי שאני מבין – מכלל התנהלותו על הכבישים ובכלל בחיים.
אבל הוא לא לבד על הכביש. איתו נמצאים על הכבישים המוני ישראל – נרגנים, עצבניים, חסרי אחריות וחסרי סבלנות. נהגים שלא מכבדים את האחר. וכמו שכתבתי פעם בנושא התאונות, ואשמח מאוד אם תשובו ותקראו – לא נראה שיש סיכוי לשיפור, ללא שינוי תרבותי עמוק ורב מערכתי שיהפוך את העם העצבני לרגוע ושקול.
כי גם רוכב מעולה כמו שביט, יכול להיזהר עד מחר, אם פתאום מהשוליים יזנק לכביש רכב בלי להסתכל ובלי להיזהר ולכבד את מי שנמצא שם. וזה הרושם שעולה מהדברים המפורסמים בעיתונות האינטרנטית.
כל מוות בדרכים הוא מיותר. והוא עצוב ומתסכל. וכשהחלל התורן הוא דמות מוכרת, אז עצוב קצת יותר, ומתסכל יותר. אותי התסכול דחף לכתיבת הרשומה הלא מתוכננת הזו. מקווה שהתסכול יצליח קצת, רק קצת לגרום לאנשים לנהוג באופן רגוע יותר וסבלני יותר.
משתתף בצער המשפחה, והילדים, ומייחל כמו כולם לקצת אורח רוח והפחתה בקטל.
יהי זכרו ברוך
 

תודה על הקשב והסבלנות
וסופ"ש רגוע ובטוח לכולם


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)