יום ראשון, 18 בדצמבר 2011

בעומק הפסנתר

משפחת חברים טובים שלנו היא משפחה מוזיקלית למדי. צלילי גיטרה ופסנתר נשמעים בבית באופן שגרתי ויומיומי (מקנא בהם). לפני כמה ימים התארחנו אצלם, ונשארנו לישון ללילה. בבוקר קמתי יחסית מוקדם (הרגל מגונה מימי העבודה), וגיליתי בסלון איש מבוגר למדי העסוק בעבודה מוזרה על שולחן גדול, כשסביבו מפוזרים חלקי הפסנתר המשפחתי.
מסתבר שעם הזמן החלו החלקים המכניים לזייף, והיה צורך בעבודת אחזקה. ואותו איש, המצוייד בכלים משונים וייעודיים היה עסוק בלשלוף פינים זעירים מחלקי הפסנתר, לשייף מעט ולהרכיב מחדש.
מסתבר שהטכנולוגיה נעצרה בחלקי המבנה של הפסנתר, כשחלקי הליבה, אלו שאחראים עם העברת ההקשה מהקלידים דרך סדרת פטישים מצופי לבד למיתרים, נשארה מבוססת בעיקר על עץ ולבד.
שוחחתי קצת עם האיש, שהסביר לי על ההבדלים בין הפסנתרים השונים, על היותר איכותיים ועל אלה שפחות, על נסיונות בחומרים שונים, וכן הלאה. ואני הייתי מרותק למראות של הקרביים האלה של הפסנתר, שלא יצא לי עדיין לראות. אז גם צילמתי אותו, כי אני תמיד נהנה לראות בעלי מקצוע בעבודתם. וגם את החלקים עצמם, שיוצרים במראה הסדרתי שלהם עניין. אז זה מה שראיתי, ואני מקווה שתהנו מהתוצאה כמוני:


שבוע מהנה ומוצלח לכולכם
♫♪

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)