יום שני, 14 במאי 2012

מירה מרלי

כיתה ג` – חיה זיו, חיפה 1972, מירה שישית מימין בעמידה
את הרשומה הזו כתבתי כבר לפני לא מעט חודשים. תכננתי לפרסם אותה לקראת יום הזיכרון, אבל שיבושים בפעילות דחו את פרסומה. אז הנה הגיע גם זמנה.
ובכן, כפי שסיפרתי כאן לפני כשנה, כשמצאתי את האלבומים שהגיעו מהארץ והעליתי מהם לפייסבוק תמונות מבי"ס יסודי, התעורר גל נוסטאלגי כייפי ששיאו היה בכנס מחזור של החברים מאז, שלצערי לא יכולתי להגיע אליו. אבל גם מרחוק יכולתי להנות ממנו, ועד היום יש קשר חביב עם חלק מהחברים בפייסבוק.
כשהעליתי את התמונות ההן, תייגתי את שמות החברה שהופיעו בתמונות. את רוב החברה זכרתי היטב, עם ממש מעט פספוסים. בתמונות של כיתות ב` ו-ג`, הופיעה גם מירה, שבשמה כבר נתקלתי מאז, ועליה אני רוצה לספר קצת יותר. ובכן, הילדה השחרחורת, השמנמונת והאנרגטית הגיעה לכיתתנו בכיתה ב`, חמושה במשקפיים שהזכירו לי שני דגים. היא השתלבה מהר למדי באקשן הכיתתי הרגיל, וגם בפעילות של אחרי בי"ס. גם ביקרתי בביתה שברחוב הרצליה, מכיר ומתרשם מאביה עובד צה"ל במדים צהלי"ים, ומאימה שטיפחה תסרוקת אפרו, בשיער מקורזל שהזכיר לי ברזלית, והלהיב אותי מאוד (גם אני רציתי כזה). שלוש שנים למדנו יחד, והיינו ידידים טובים למדי.
דרכינו נפרדו בכיתה ה`, כשעברתי לבי"ס אחר. שנים אח"כ ראיתי אותה פעם אחת במרכז הכרמל באחד מערבי שישי, כשאני מבלה את החופשה מהצבא. היא סיפרה שהיא לא מגוייסת לצבא. "עושים לה בעיות להתגייס, כי יש לה אסטמה" כך סיפרה (ואני לא הייתי משוכנע אם שפר מזלה או לא).
חלפו 20 שנה, ויצא לי לחפש מישהו באתר יזכור, האתר לזכר הנופלים במערכות ישראל ובטירור לאורך השנים. מצאתי את מי שחיפשתי אז (אח של מישהי שהכרתי, והייתי סקרן לגבי נסיבות נפילתו), אבל אז מצאתי את עצמי מעלעל לאורך העמודים במעין סקירה מורבידית, מחפש שמות מוכרים. ואכן היו לא מעט שמות מוכרים, החל משנת 81 בה התגייסתי ועד סביב תקופת השחרור.
היה מאוד מפתיע לגלות גם את שמה ותמונתה שם באתר, בעמוד להנצחתה. הסתבר לי משם שהיא מאוד רצתה להתגייס, נלחמה ברשויות, ובאמת הצליחה בסוף להצטרף לשורות הצבא. רק שהאסטמה שלה היתה מהסוג היותר קשה, וממה שהבנתי באתר, בהתקף קשה במיוחד נפטרה. לא ידעתי עד אז שהמחלה הזו יכולה להיות קטלנית. חשוב להיות מודע.
יהי זכרה ברוך!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)