יום שבת, 19 במאי 2012

קניון סנטה אניטה

 
כששוחחתי עם גל בתחילת החודש, הבנו שפספסנו קצת את חודש אפריל לטיולים אביביים. אבל גם מאי לא רע, ורצוי לנצל את ההזדמנות כשיש יחסית שפע של מים בנחלים והרבה ירוק על ההרים. ההחלטה (של גל) לשבת האחרונה נפלה על קניון סנטה אניטה, כי הסברתי שאני תמיד מעדיף מסלולים חדשים על כאלה שכבר מוכרים לי.
הוא סיפר לי שמצטרף אלינו חבר נוסף, שחולק איתנו את ההנאה מטיולים, מצילום (וגם בענייני גננות עם גל), ושברור לו שהוא ימצא חן בעיני. יפה שלמד להכיר את הטעם שלי באנשים, כי ככה הרווחתי עוד איש מקסים לשיחה, צילום ובכלל.
יצאנו מאוד מוקדם במושגים שלי, אבל די מאוחר במושגים של אבי וגל, וגם בהתחשב בצפיפות התנועה של כל המטיילים כמונו להרים היפהפיים האלה, ולנחלים הזורמים והירוקים. וכשמזג האויר מושלם כמו שיהיה שם, רק צפוי שיהיו שם רבים אחרים.
את המצלמה שלי השארתי לליידי לצרכים שלה, ואני לקחתי את ה-DSLR הפשוטה של קרן. היא אמורה להיות טובה יותר מהרגילה שלי, אבל אני לא שולט בה לגמרי, אז זה היה טיפה בעייתי. אבל כפי שתראו – סה"כ התוצאות משביעות את רצוני, ויצאו לא רע בכלל.
ובכן, זה נהיה קשה בכל טיול. כשלוש שעות של טיול מניבות כ-230 צילומים. אז איך מרכזים את זה למשהו סביר בהיקפו כאן? אז מה שאעשה, זה אספר את הסיפור של הטיול כולו, ובהמשך אעלה רשומה ספציפית על הפרחים היפים של הטיול הזה, כי היו הרבה.
ובכן, מתחילים את הטיול במגרש חניה שממוקם די גבוה על ההר. משם יוצאים מסלולים שונים, אבל אנחנו בוחרים בזה שיורד לנחל העמוק. ככה נראה נוף ההרים בסביבה:
 
פה ושם יש שילוט של פיצולי שבילים, פרטי מידע על הסביבה, מכתמים יפים וכד`:
 
ברכה נאה: "שהחיפוש בטבע יוביל אותך לעצמך"
ועוד מכתם רב משמעות, בתרגום שלי: "דאג לארץ, יום אחד עוד תהיה חלק ממנה"
חוצים ערוץ צדדי על גשר מרשים שממוקם מעליו (נראה כהגזמה גדולה, כי בצד יש בול עץ שעליו חצינו בחזרה), וזו הזדמנות נחמדה לקרוא קצת על הסביבה, והיישוב שעליו אבר אספר, וגם להצטלם:
 
ממשיכים בהליכה עד לתחתית, לערוץ הנחל הראשי. הכל ירוק מאוד, והזרימה מווסתת ע"י סדרה של סכרים. עצי האלמון הנאים והישרים שולטים שם בנוף המוצל, והמראה הכללי הוא כזה:
עוד כמה מטרים ומגיעים למתחם של בתים שבנו ומתחזקים קהילה של מתיישבים, כבר כ-90 שנה. די מנותק שם, והגישה לרכב לא ממש קיימת היום, אז המגורים שם הם בסגנון של פעם, עם חומרי בניה מהסביבה הקרובה, אילתורים והרבה נשמה. להלן מקבץ תמונות של חלק מהבתים האלה, כי חלק מוסתרים בין העצים, והשלט שמסביר את סיפורו של המקום שנקרא "Robert's Camp":
 
ואז מגיעים למפל המרכזי הגבוה והמרשים. המים הקרים לא מרתיעים כמה ילדים ונערים אמיצים, והם משתכשכים שם בכיף, אפילו שלא ממש חם בחוץ. ואנחנו מצטלמים, נחים, ומצלמים עוד:
 
בחזרה מחליטים על מסלול שעולה לשביל גבוה יותר. מעקף קטן שמגוון קצת את ההלוך-חזור הסתמי קצת. אז צילמתי את הטיילים האמיצים:
 
עוד בחזרה, מבחינים בכמה צעירות שמנצלות מגלשה טבעית בנחל לשעשועי מים נחמדים:
 
וכאמור, על הפרחים, הפרפרים וכד` – כבר ברשומה נפרדת
סוף שבוע מוצלח ומהנה לכולנו, חברים!

כמובן, מוזמנים להתרשם מחוויותיו של גל מאותו הטיול - כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)