יום ראשון, 22 ביולי 2012

דחף כתיבה

מילאו פיהם מים 
זה קורה לי מדי פעם, שדחף כתיבה מושיב אותי לכתוב ברצף איזה 4-5 רשומות, ולמלא את רשימת הנושאים בעוד כמה נוספים לכתיבה עתידית. אח"כ אני צריך לווסת את הפרסום באופן מבוקר, מוטרד מהרצון לפרסם מהר יותר ממה שאני יודע שנכון לעשות.
ומכיוון שמעצבן  לשבת ולחכות לפרסומן, אני מכניס את עצמי לעצירה מכוונת, ולא כותב כמה ימים עד שהמלאי הולך ויורד. רק שיש לזה אפקט שלילי – אחרי העצירה המכוונת של המוזה, אני מתקשה לחזור ולהתניע אותה מחדש. איכשהו שום דבר לא נראה לי מלהיב פתאום.
למדתי ממאיר שלו (וגם כבר מנסיוני שלי) שמוזה אינה משהו שמחכים לו בסבלנות שתגיע ותצנח עליך מעדנות. את המוזה יש לזמן בעבודה קשה, נחישות וחריצות. ובדיוק בשביל זה אני מתחזק רשימת נושאים עתידיים לכתיבה, כאלה שמתישהו חשבתי שיש בהם פוטנציאל סיפורי מעניין ששווה לפתח.
עלעלתי ברשימת שמות האנשים שיצא לי להכיר לאורך הדרך, שחשבתי שיש בהם או בסיפור היכרותנו מספיק עניין כדי להעלותו על הכתב. על אלו שכבר לא בין החיים יכולתי לכתוב, אבל גם ככה כבר הגזמתי עם מדור המתים שלי, אז אם יש לי עניין בהמשך שגשוגו של הבלוג כדאי לי למנן את הסוגה הזו ולרווח יותר בין הרשומות האלה. יתר האנשים ברשימה, אלה שבין החיים, לא נראה לי נכון לסכם את יחסינו, שהרי פוטנציאלית נכונו להם עוד ימים טובים (אפילו עם אלה שלא תקשרנו כבר עשרות שנים).
סרקתי את רשימת האיזכורים הנוסטלגיים, אלה שמפנים אותי להתייחס לחוויות מהעבר שחשבתי שיש בהם משהו מעניין מספיק כדי לכתוב עליו. אבל פתאום הם לא נראים לי מעניינים מספיק, אז למה לטרוח?
טיולים לא יצא לי לערוך לאחרונה. מין עצלנות של קיץ חם. אז תמונות חדשות אין לי הרבה. אלה שיש לי איכשהו מתאימות אולי למדוק "קצרים" החודשי, אבל לא מתחברות לי לרשומה שלמה שיכולה להחזיק עניין מספיק. וגם לסדרות שהתחלתי על תאילנד ועוד טיולים אחרים בעולם לא מתחשק לי לגשת, כי התמונות פחות טובות ממה שזכרתי (מחיר השיפור), וגם נבירה יסודית שכזו בזיכרון מאמצת קצת, ולא מתאימה לימי יולי החמים (כן, גם פה חם קצת).
טוב, אז מזה שלא ידעתי איך לזמן את המוזה, הכרחתי אותה להתייצב ברשומה הזו שמספרת שאין לי ממש מה לספר, אבל אני משתדל. יכול להיות שהסכר ייפתח עכשיו, ושטף כתיבה יגיע (הלוואי), וידחה את פרסומה של הרשומה הזו. אבל גם אם לא, לפחות משהו יצא 

איחולים לשבוע רגוע, בטוח ומוצלח לכולנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)