יום שלישי, 24 ביולי 2012

הבית המשוגע

 
לפני יותר משנה התחלתי לרכז כאן ברשומות, את החוויות מהטיולים המשפחתיים שלנו לאורך השנים. התחלתי עם הטיול הגדול לתאילנד – 2004. אבל התעייפתי די מהר ולא הצלחתי להביא את עצמי להמשיך בכתיבה. לא ברור לי בכלל למה, אבל ככה זה קרה. ואז גם לא הגעתי לחוויות מהטיול הגדול בוייטנאם שנתיים אח"כ, ב-2006, ולא לזה הגדול אחריו לפאריז (10 ימים של כיף משפחתי).
לא מזמן ראיתי שהר קסמים העלתה בפייסבוק תמונות של בתים משוגעים מהעולם. ממש משוגעים. וכמה ימים אח"כ דליה העלתה רשומה חביבה על גרמי מדרגות נאים. ואלה הזכירו לי בית משוגע אחר שבו ביקרנו בעבר. אז למרות שאני לא מעלה אותו בהקשר הנכון של הטיולים ההם, בכ"ז מתחשק לי להביא את הרשמים ממנו.
אותו בית נמצא בעיר דאלאת שבוויטנאם. עיר הררית ירוקה ונעימה, יפה מאוד, שהיה מענג לבקר בה במיוחד אחרי כמה ימ ים לחים ולוהטים שבדרום המדינה, בדלתא של המאקונג (מקווה באמת לספר גם על זה מתישהו). ובכן, המדריך שקראנו המליץ על הבית הזה כאתר שאסור לפספס, וגם אם לא הבנתי על מה ולמה, הכנסנו אותו לרשימת האתרים לביקור.
בכניסה יש עמדת מכירת כרטיסים לביקור באתר, שמאויישת ע"י זוג מבוגר. משלמים ומקבלים מין דף מידע, ואז גם הבנתי שמוכרת הכרטיסים היא בעצם הארכיטקטית של המבנה הזה. וגם מבינים שהמבנה הוא אמנם אטרקציית תיירות בפני עצמה (כרטיסים וכד`) אבל זה למעשה מין בית מלון, ושיש שם 7 חדרים שמושכרים למעוניינים.
במבט מהיר אפשר להבין למה הבית נקרא כפי שנקרא – הוא לא דומה לשום דבר אחר. הוא לא מציית לכללים ארכיטקטוניים מקובלים הנוגעים לדובה התקרה, לפתחים, למדרגות, לבטיחות, למשטחים (שרובם שם לגמרי עקומים) וגם לא לכללי בטיחות. אבל נזהרים, אז זה בסדר. קצת מזכיר את המבנים של גאודי בברצלונה, אבל מעוות ועקום הרבה יותר.
אז מה עושים שם במבנה? פשוט מסתובבים בתוכו כבמבוך, משתאים, צוחקים, מצלמים ונהנים ממשהו ייחודי שכזה. וגם אני צילמתי. רק שמבט של היום על הצילומים ההם גורם לי למבוכה (או לסיפוק) שי למול התוצאות הצילומיות של היום, אלו של אז נראות ברמה נמוכה הרבה יותר. אבל זה מה שיש לי, אז הנה לקט צילומים:
המבנה בכללי
 
מעברים, גשרים, מדרגות גומחות ופינות
 
החדרים להשכרה ונוספים
 
מכיוון שברור לי שהרושם האמיתי מהמקום לא יכול להיות מושג התמונות, ובטח שלא בתמונות המוגבלות שלי מאז, אז להלן כמה קישורים לעוד תמונות מהמקום. ובאמת מומלץ לראות עוד:

מקווה שהרשומה הזו תחזיר אותי לפרוייקט הזנוח ההוא של סיכום הטיולים.
איחולים לשבוע רגוע, בטוח ומוצלח לכולנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)