יום רביעי, 13 בפברואר 2013

צהרים בסן דייגו

זה הזמן לשוב לסיכום הטיול המשותף עם אבי ואחי בסן דייגו, כי כבר חלף מספיק זמן מהפעם האחרונה, והטיול המשותף עצמו הולך ומתרחק. ובכן, כתבתי שהמוזיאון הימי ההוא מרשים וגדול, אבל לא יכול להיות שהוא כלל רק 2 אניות מפרש ענקיות ושתי צוללות, ואני משוכנע שממש קשה לכם להתאפק מלדעת מה עוד היה בו, אז אמשיך מהנקודה הקודמת (ולמען אלה שבאופן משונה לא ממש נמשכים לזה, אתאפק ואקצר מעט, למרות הכאב..).
ובכן, במוזיאון הזה היתה ספינת מפרש דו תרנית בגודל בינוני בשם קליפורניה. הי נבנתה ב-1984 לכבוד המשחקים האולימפיים של לוס אנג`לס, כהעתק של ספינה משנת 1847. מאז הפליגה בהפלגות רבות בעולם, להוואי, למקסיקו ולחוף המזרחי, נושאת עליה שייטים נלהבים. היא יפה כמו בציורים גם בלי מערך מלא של המפרשים. אז גם אותה צילמתי – מבחוץ ומבפנים
 
היו שתי יאכטות תחרותיות מהדגם הרשמי של 12מ`, שכנער מתבגר (ומשייט) ראיתי בעיקר בתמונות, כי כמעט שלא היה צילומי טלוויזיה של אלה, כשהן מתחרות בשיוטי ענק. היה יפה לראות מקרוב, גם בלי לעלות
 
יאכטה נוספת בשם מדיאה, בת מעל 100 שנה (נבנתה ב-1904, בשנת הולדתו של סבי), המונעת בקיטור, נמצאת שם גם היא, וגם עליה עליתי וצילמתי
מרכז המוזיאון הינו מעבורת קיטור גדולה בשם ברקלי. היא נבנתה בשנת 1898, ושימשה לחציית מפרץ סן פרנסיסקו במשך 60 שנה, כולל בפעילות הצלה אינטנסיבית בעקבות רעידת האדמה הקשה של 1906. בפנים יש מוזיאות שלם, שכולל את הספינה עצמה, חדרי המכונות (מעניין לראות את הציוד מעידן הקיטור), ודגמי אוניות רבים ומיצגים שונים.
אז ככה נראתה בפנים
מדריך עם סגנון שנותן הסברים, ממנו למדתי פרק מעניין – המהפיכה התעשייתית הולידה ציוד ומכונות רבים. קיטור היה המפעיל, ומקור האנרגיה היה פחם. אבל המכונות השונות נדרשו ללא מעט שמן, ומכיוון שנפט לא היה אז, התפתחה התעשייה הנוראה של ציד הליוויתנים. פרק חשוב להבנה (עבורי)
הקרביים עם המנועים והמכונות
טוב, אז סיימנו את הביקור במוזיאון היפה הזה, טעונים בהמון תמונות (כפי שראיתם) ובחוויות יפות, וכיוונו עצמנו ל- Downtown של העיר היפה. איזור ותיק בעיר שהשתמר בסגנונו כבר כ-150 שנה. ציורי ומקסים, למרות האפרוריות. צילמתי כמה תמונות מהסביבה, תוך ידיעה שאשוב לשם בקרוב (כפי שאכן היה, אבל על זה כבר בהזדמנות אחרת). הנה, מבט קצר על העיר היפה:
 
נכנסנו למסעדה חביבה, שנראתה שוקקת ומלאה בצעירים סועדים, נהנים, מפלרטטים וצופים בטלוויזיה במשחק כדורסל. נהנינו שם ממרק משובח ומהמבורגר מוצלח. וגם שם צילמתי קצת:
משם חזרנו למלון (תוך שוטטות נוספת בכבישים היפים), למנוחה מתבקשת ומענגת.
בהחלט סיכום של בוקר/צהריים כיפיים
המשך שבוע מהנה ומוצלח לכולנו

              

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)