יום שני, 4 באוגוסט 2008

סיכום פעילות – שבוע 31

השבוע עמד בסימן ייצוב ותחזוקה שלפעילויות קודמות והתארגנות להמשך.
הדגש היה לתת תשומת לב למנהלים בתחומיםשהיו חלשים בהם, לחזור ולתרגל פעילויות שהוזנחו, לבדוק את רשימות המשימות ולוודאשההתקדמות נמשכת.

ובפירוט המחלקות:
מחלקת עיבוד פח – חיזוק ומעקב שוטף שלמערכת התזמון שהוכנסה לעבודה אך כמה שבועות קודם, וניכר עדיין שמנהל המחלקה אינושולט בתפעול הנכון שלה. המשמעות של הדבר היא שנצילות המכונות לא במיטבה, אין מעקבמלא אחר הביצועים וניכרים איחורים באספקת החומר ליתר המחלקות.

מחלקת הרכבה ואריזה – מנהל המחלקה פנהאלי לפני כמה ימים שהוא מרגיש קצת אבוד מעומס ועודף נושאים ועקרונות חדשיםשמיושמים. תכננו לעבוד יחד חלק ניכר של השבוע, רק שהדבר נדחה מסיבות אישיות שלו,כשנאלץ להיעדר לא מעט. ובכ"ז, עבדנו יחד עם אנשיו לשפר את זרימת העבודה,לייצב את תחנות העבודה ולשפר את רמת הארגון. אני עצמי השקעתי זמן באנליזה שלתהליכי הייצור השונים למוצרים השונים ע"מ לארגן את שיטות העבודה באופן מיטבי.

מחלקת צבע – השבוע התמקד בעיקר בהמשךתרגול וליטוש העבודה במתכונת המתאימה למערך המפעלי החדש. המטרה היא להכשיר אתהאנשים וללטש את התהליכים כך שכשיגיע יום המעבר למתכונת החדשה המעבר יהיה חלקונטול טעויות. בנוסף, יש לתרגל בהדרגה, ובקנה יש עוד תהליכים ושיטות עבודה שישלהטמיע.
חדשות טובות מהשבוע: רמת העבודה החוזרת,ה- Rework, ירדה פלאים לראשונה השבוע. מאמץ מרוכז בנושא לאורך זמן נראהכמתחיל להניב תוצאות.

מערך האחסון והתפ"י – במקרה הזה,הפעילות של שתי המחלקות משולבת להטמעה של מערכת ניהול וזרימת החומר, על בסיסכרטיסי KANBAN, שתפקידם לסמן על צורך באספקת חומר וחלקים ממחלקות אחרות. לפניכשבועיים הוחל בעבודה בשיטה זו על חלקים נבחרים, המהווים נתח גדול מהיקף העבודהבמפעל. כרגע תוצאות הביניים נראות מבטיחות, ומתארגנים להרחבת היישום.

הייתה לי הפתעה נעימה כשמיישם ה-LEANהמפעלי שהוכרז אך לפני כשבועיים, תפס יוזמה ברוכה, ויחד עם מנהלת התפ"י,שהבינו שהם הצליח לעמוד בתוכנית העבודה הכללית מוקדם מהצפוי (לראשונה מזה זמן שבועללא איחורים), החליטו להשבית את הייצור בחלק מהמחלקות ולהשקיע בארגון סידורוהדרכה. פעם ראשונה ללא הצורך ביוזמה שלי. כל הכבוד J

פעילות נוספת מאחורי הקלעים הייתה ליזוםדיון בנושא מדידת התוצאות. נראה שאחד ממדדי הפרויקט העיקריים מסתמך על נתוניםשאינם מייצגים נכונה את המטרה לה אנו שואפים.
אנליזה של הנתונים הובילה למסקנה שישלשנות את המדידה, עניין לא פשוט מבחינה ייצוגית של הפרויקט. בשבוע הקרוב נקייםדיון בנושא.

זהו לשבוע. המשך דיווחים בשבוע הבא.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)