יום שני, 11 באוגוסט 2008

סיכום פעילות – שבוע 32


השבוע היה קצר מבחינתי – משפחתי הגיעה לכאן, אז לכבוד נחיתתם לקחתי יום חופשה וגם יתר הימים היו סטנדרטיים ולא ארוכים.

ובכל זאת הייתה פעילות נמרצת בכמה חזיתות:

מחלקת עיבוד פח – בוצע מיני KAIZEN, שמשמעו פעילות נמרצת למציאת פתרון לבעיה שהחלה לצוץ כאשר גיליוטינות חיתוך הפח הפכו במפתיע לצוואר בקבוק. זו לא הייתה אמורה להיות הפתעה, שכן אם קודם הספיקו די בקלות שתי המכונות לספק את הנדרש, הרי שאם עליית היעילות של יתר המחלקה בכ- 60%, נדרשות הגיליוטינות להגביר את תפוקתן בהתאם וללא פעולות מתקנות לא היה ניתן להגיע לתוצאה המיוחלת.
על הפרק, כמטרת ה- KAIZEN עמדו שתי מטרות: שיפור הנצילות והורדת הפחתים (שאריות פח שנשארות לא מנוצלות בחיתוך).

הפעילות ב-KAIZEN חולקה לאורך היום כמתואר:
פתיח – בו הגדרנו את המטרות, הבנו את הפוטנציאל (או כמה עולה למפעל היום אי היעילות והפחתים), סימנו יעדים כלליים ותכננו את היום.
תצפית – ניגשנו למכונה הראשית וביצענו עליה שתי פקודות עבודה אופייניות, כאשר שניים מהמשתתפים שהינם מפעילי המכונה הקבועים מבצעים את העבודה ויתר המשתתפים צופים ורושמים הערות, כשהפעילות מתועדת בנוסף בסרט וידאו.
ניתוח – צפינו שוב בפעילות שצולמה בוידאו וכל ההערות שציינו הצופים נדונו ונותחו. עיקר המסקנות:
  • יש לקדם מיידית את תיקון המכונה, דבר שהוזנח כיוון שלא הפריע לאיש רק התבטא בפחת חומר מוגזם בעליל;
  • ניתן לעבוד ברוב פקודות העבודה עם עובד יחיד במקום שניים, דבר שיאפשר הפעלת המכונה השניה בחלק גדול של הזמן;
  • תכנון נכון של העבודה ישפר משמעותית את התפוקות;
  • תכנון פרטני של חיתוך לוחות הפח, בעיקר למוצרים המובילים, ישפר את ניצולת החומר באופן ניכר;
  • אין צורך בביצוע פעילות חיתוך שנתגלתה כמיותרת, זאת בזכות תפעול נכון של המכונה.
פירוט משימות – לאחר שזוהו עיקרי הדברים הנ"ל, התקיים דיון בדבר הפעולות הנדרשות למימוש כל אחת מההזדמנויות שזוהו, חולקו משימות לצוות ונקבע לו"ז לביצוע עפ"י סדר קדימויות.

מחלקת הרכבה – השבוע הוקדש לביצוע הזמנה לא שגרתית, דבר שחייב היערכות כלל מפעלית שונה, בדגש על מחלקת הרכבה. לאחר ניתוח פעולות ההרכבה במקום בוצעה התאמת הקו למוצרים החדשים ונצפה שינוי משמעותי לטובה ביחס לשיטה הקודמת, בהיבט של משך זמן ההרכבה, הצטברות החומר בשטח ועמידה בלו"ז.
עוד הוחל בתוכנית הנצלת שאריות חלקים וחומרים שנשארו מטעויות עבר בייצור. הסתבר שישנם בשטח כמויות בלתי מבוטלות שלא מצאו דרך להיות מנוצלות כיוון שמערכות המחשב לא היו ידידותיות לפעילות חיסכון כזו. אבל מכיוון שמערכת המחשב אמורה לשרת את המפעל ולא להיפך, הוחלט קודם לבצע את מה שנכון ואח"כ לתקן את הנדרש במערכות המידע.

כללי – הדיון שאליו התכוננו בסוף שבוע שעבר, בנוגע למדדים ולשיטת המדידה, היה מוצלח למדי, וכעת כשההסכמה על השיטה החדשה הושגה עקרונית, הוטל על איש הכספים לגבש את פרטי הפתרון.
  
אלו עיקרי הדברים לשבוע זה. המשך דיווחים בשבוע הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)