יום שישי, 22 באוגוסט 2008

סיכום פעילות – שבוע 34

השבוע הייתה לי הפתעה חיובית כבכל שבוע שני התמקד בתחזוקת הישגים, בהעמקת יישומים שהחלו ובהכנות לפעילויות המשך.
 
להלן עיקרי הפעילויות וההישגים של השבוע:
מחסנים ותפ"י – הורחבה תוכנית ה-P&F כך שהיא כוללת כיום גם את קבוצת המוצרים השנייה בגודלה. הוכנסו לפעילות כרטיסי KANBAN נוספים,בוצע עדכון כמויות בכרטיסי ה-KANBAN שכבר פעלו,לאור ניסיון העבר, בכדי להתאים טוב יותר לאופייני העבודה.
בהכנה כבר קבוצת מוצרים שלישית, ובהמשך, בקרוב, יתר המוצרים הסדרתיים במפעל.

קו הרכבה – ניכרת התייצבות לאורך זמן בשיטת העבודה החדשה. העובדים מבינים טוב יותר את הנדרש ומסתגלים לשינוי, דבר שכבר בא לידי ביטוי בעיכובים בקו.
סימן חיובי נוסף היה שכאשר התגלתה בעיה שגורמת לעיכובים וקשיים בקו, ולאחר ניתוח ראשוני שלהסיבות וכיווני פתרון אפשריים מנהל הקו תפס יוזמה וביום שלמחרת לא חיכה לי, כינסאת האנשים הרלוונטיים שיחד הסכימו על פתרון וכבר החלו ליישם אותו.
  
מחלקת עיבוד פח – השבוע שוב סבלנו מבעיות נצילות עקב היעדרות של שני מפעילי מכונה. למרות האמור התייצבה המחלקה על כ-65%, שזה נתון מעודד.
פחות מעודד היה שעדיין ניכרים איחורים בייצור, עקב אותה היעדרות אבל גם עקב תכנון עבודה לקוי.

כללי – שוב מס` נושאים היו בטיפול:
  1. בעקבות תקלה מערכתית יוצרו חלקים פגומים שלא התגלו לאורך כל תהליך הייצור עד להרכבה הסופית. תחקור ראשוני העלה שמקור התקלה היה בשגיאה של המהנדס בתוכנית בקרת הייצור של המכונה. הבעיה העיקרית הייתה שיתר מנגנוני הבקרה כשלו גם הם, כך שהגילוי במחלקת עיבוד פח לא התרחש. כמסקנה ראשונית מהאירוע הוחלט:
    • לרענן את נהלי העבודה בנושא ולהקפיד על ביצוע נכון ואכיפה משמעתית של הביצוע;
    • לשנות את תכניות העבודה כך שייצור החלקים המיוחדים המחייבים בדיקת הנדסה (שגם עליה יש להקפיד) יתבצע בשעות היום ולא במשמרת לילה.
  2. במסגרת הדיונים בנושאי שיטת המדידה הכללית של הביצועים המפעליים, נתגלו טעויות, שהיטו את התוצאות. לאחר התיקון, והוספת מרכיבים נוספים למערכת החישוב נראה שאנו על מסלול נכון לביסוס מדידת תוצאות וביצועים באופן אמין ועקבי.
  3. פעילות מרוכזת החלה השבוע בתכנון הביצוע של שינוי מערך המפעל. הפעילות מתוכננת להתחיל ולהסתיים במהלך חודש ספטמבר, כך שיישארו כשבועיים נוספים לליטוש התהליכים לפני ביקור/ביקורת חשובה שהמפעל אמור לעבור באמצע אוקטובר.
  4. מתחילים בהתארגנות לאירוע רבעוני של הכרה והוקרה לעובדים מצטיינים – כאלה שמגלים יוזמה, תורמים רעיונות ומסייעים לשיפור באופן פעיל, וכן הוקרה למחלקות המבצעות שיפורים משמעותיים בפעילותם.
 
השבוע לא מסתיים עדיין, ונשארת לי עבודת בית רבה בליטוש והתקדמות בהכנת התוכנית לשינוי המפעלי הגדול.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)