יום שני, 18 באוגוסט 2008

סיכום פעילות – שבוע 33

השבוע, כבכל שבוע שני התמקד בתחזוקת הישגים, בהעמקת יישומים שהחלו ובהכנות לפעילויות המשך.
להלן עיקרי הפעילויות וההישגים שלהשבוע:

מחסנים ותפ"י – בוצעה בקרה על תוכנית הפיילוט והוכנסו שיפורים בכמויות החומר שבמנות הזימון (KANBAN), אלו שתוכננו בהתבסס על הערכות ראשוניות שנבעו מחוסר בנתוני ייצור וצפי דרישות.
המשכנו ושיפרנו את זרימת החומר, תוך התמקדות על תהליכי הבקרה והניהול, ושיפורים בממשקים בין המחלקות.
עוד בוצע בהצלחה ניסוי תפ"י שבו בחנו את יכולת התגובה המפעלית לייצור לפי הזמנה. המשמעות של ניסוי זה הינה מתן ביטחון לכלל המעורבים שניתן להפחית עד לאפס את מלאי התוצרת הגמורה ולהביא לחיסכון ניכר.
בשבוע הקרוב, ביום שני, מתוכנן להרחיב את היישום בקבוצת מוצרים נוספת, כך שתהליך המשיכה יכלול כ-70% מנפח הייצור במפעל. המשמעות – הורדה משמעותית נוספת ברמות המלאי של החלקים בתהליך ושיפור יכולות התגובה המהירה להזמנות.

קו הרכבה – בשעה טובה, ולאחר הרבה מאמצים שהתבטאו בשעות רבות של ליווי והנחייה בשטח לכלל העובדים, ניכר שיפור ניכר בביצועי המחלקה שאפשרו זרימה רציפה, עבודה שוטפת בקו ותגובה מהירה. המשמעות –לראשונה מתחילת השנה, ה-OTD (מדד האספקות בזמן) עמד על 99%, כשחודש קודם התוצאה הייתה רק 85%.
כל זאת תוך הכנסת אילוץ נוסף שהגביל את שטחי העבודה לקו בודד במקום שניים.
בנוסף לתמיכה הישירה והאינטנסיבית במנהלי הקו, היה צורך גם בתיאום משופר של סדרי העבודה, דבר שהוחל בו רק השבוע. המשך המאמץ בנושא בשבוע הבא.

מחלקת עיבוד פח – לאחר שבוצע המיני KAIZEN, השבוע ביצענו ישיבת מעקב בה נמסר כי כבר השבוע טופלו התקלות במכונות, כך שנצילות המכונות עלתה והפחת ירד במקביל.
עבודה ממוקדת של המהנדסים העלתה שללא עלות נוספת ניתן להוריד את פחת החומר באופן משמעותי ע"י הזמנת מידות שונות של פחים כחומרי גלם.
יתר המשימות עדיין לא הסתיימו ומצריכות עבודה נוספת.
השבוע חווינו ירידה כללית בנצילות ביתר המכונות, כיוון שאירעה תקלת שבר גדולה באחת המכונות הישנות, שהשביתה אותה לכמה ימים והעמיסה על מכונות אחרות עבודה שאינן מבצעות ביעילות. לכן סה"כ הנצילות היתה כ- 55%, אך עדיין טוב מהתוצאה בתחילת הפרויקטו שעמדה על פחות מ-40%.

ניהול כללי וניהול הפרויקט – ארבעה נושאים היו על סדר היום במהלך השבוע:
  1. שינוי שיטת המדידה הכללית של הביצועים המפעליים, ממדד עמידה במכסות ייצור למדד עמידה במועדי אספקות. הדבר מצריך שינוי שמדדי התגמול למנהלים, בתיקשור ובסדר היום המפעלי. הדבר הוא נכון הרבה יותר, במיוחד לנוכח ניסיון העבר לפיו היו חודשים של עמידה יפה במכסות כך מדד ה-OTD היה גרוע. המשמעות לכך היא שהם יצרו הרבה דברים, רק לא בדיוק מה שצריך.
  2. לאחר לא מעט דיונים ואנליזה מעמיקה של המדדים, מתגבשת הבנה בנוגע לשיטת המדידה הנכונה של הפרודוקטיביות – אותו מדד שמודד את יעילותה של כל שעת עבודה במפעל.
    לראשונה ניתן היה לראות את שחשנו מזה זמן והמדד הקודם לא איפשר לכמת, שביצועי המפעל במגמת שיפור משמעותית ועקיבה לאורך זמן.
    יש עוד לשפר את אופן המדידה, אף מסתמן שאנו על המסלול הנכון לפתרון.
  3. בדיקה ראשונית של תהליכי התכנון במפעל, המתייחסת לתהליך הכללי שמתחיל בקבלת הזמנה ומסתיים בשילוח הסחורה (לא כולל תהליך החשבונאות בסיומה) לא העלתה ממצאים המצביעים על בעיה מרכזית כוללת שמשמעותה שהתהליך כולו אינו נכון. התגלו לא מעט אי-יעילויות, בעיות וקצרים בתקשורת, שבהם יש לטפל בהדרגה ובאופן שוטף.
  4. ה- Lay-Out המפעלי – לאחר התכנון שבוצע, ותחילת היערכות, יש להתקדם לתכנון ביצוע פרטני עקב אילוצי לו"ז חדשים שעלו לאחרונה ויגבילו את החופש בביצוע חלק ופשוט (ביקורים קונצרניים, מבדקים חיצוניים וכד`) לפיכך משבוע נדון לעומק בתהליך היישום וייבנה לו"ז פרטני לביצוע).

זהו להשבוע. שבוע אינטנסיבי לפנינו, ודיווח נוסף בסופ"ש הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח כמובן לתגובות. תודה :-)